Blopper [Nytt spel]

Diskussion i 'Spelutveckling' startad av hiitti, 2 jun 2011.

  1. hiitti

    hiitti Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jan 2011
    Inlägg:
    212
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Hej!

    Nu börjar jag närma mig slutet av utvecklingen av mitt nya spel Blopper. Prissättning eller reklam osv är jag inte säker på än. Men nu finns en Alpha version ute att prova!

    Spelet är ett klurigt spel, med flera svåra banor att klara. Man kan även göra egna banor.

    [​IMG]

    Jag vet att mycket finns kvar att göra, särskilt användargränssnittet. Dock är grunden klar (spelmotorn). Prova det gärna!


    Nedladdas från min hemsida http://christoferjh.com/blopper

    eller via denna QR-kod:

    [​IMG]
     
  2. hiitti

    hiitti Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jan 2011
    Inlägg:
    212
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Efter några dagars avbrott är nu hemsidan uppe igen!
     
  3. Hallberg84

    Hallberg84 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2011
    Inlägg:
    333
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Helt oki, eller nästan mer än oki :)
    Super

    Sent from my LG-P500 using Tapatalk
     
  4. hiitti

    hiitti Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jan 2011
    Inlägg:
    212
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Vad kul att du tycker så :-) ska fixa fler banor och gui och sedan släppa det på market. Kanske tar 3 v. Var det svårt att komma igång eller var det intunitivt? Hjälpte slidsen i början?
     
  5. zetar

    zetar Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 apr 2010
    Inlägg:
    223
    Mottagna gillanden:
    29

    MINA ENHETER

    Fick detta meddelande efter första banan: "Yes, you made it in 7! But the optimal path only needs 9 moves." [Indeed] [Retry]
    Var jag bättre än optimal?
     
  6. hiitti

    hiitti Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jan 2011
    Inlägg:
    212
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Oj, tror inte du var bättre utan spelet räknade nog fel. Optimala lösningen är uträknad i förväg av en bredden-först lösare. Vilken telefon och villen lösning gjorde du? Laggade det i början?
     
  7. zetar

    zetar Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 apr 2010
    Inlägg:
    223
    Mottagna gillanden:
    29

    MINA ENHETER

    Provade igen och nu säger den 9 moves. Fast jag kan inte få blå bocken eftersom mitt highscore är 7...
    Har en Samsung Galaxy S. Inget lagg vad jag kommer ihåg.
     
  8. hiitti

    hiitti Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jan 2011
    Inlägg:
    212
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Hehe, satte att man måste ha exakt rätt då mindre inte ska vara möjligt . Meny-> restet tar bort all score om du känner du inte har kommit för långt. Får kika mer på det dära. Tack
     
  9. hiitti

    hiitti Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jan 2011
    Inlägg:
    212
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Jag har nu fixat den buggen (hoppas jag). Det finns nu en ny version ute som gäller under juli! Med några nya banor. Jag lade även till Ads (sorry), en betalversion skall komma sen.
     
  10. marcusn97

    marcusn97 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jul 2011
    Inlägg:
    95
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Rätt okej faktiskt.

    Gillar det när man klickar på en bana man inte har kommit till: Sorry, no cheat. ;)

    testade på Zte blade
     
  11. hiitti

    hiitti Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jan 2011
    Inlägg:
    212
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Kul att du tycker det :) Bra att den funkar fint. Laddade precis upp en ny version med helt nytt GUI! Tycker det är riktigt snyggt nu :D Hade tänkt lägga ut på market väldigt snart faktiskt (alpha). http://christoferjh.com/blopper/ alltså
     
  12. Hackerlacka

    Hackerlacka Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    169
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Jag testade det nyss på min Sensation. Det var perfekt anpassat till skärmen. Gillade din idé och ljudet+grafiken var riktigt bra. Jag hade velat se den på market med reklam hällre än att du gör så att den kostar. Men du skulle kunna göra båda och, altså två apps.
    Om din idé är unik så tror jag att det skulle kunna sälja stort! 10/10 :-)
     
  13. hiitti

    hiitti Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jan 2011
    Inlägg:
    212
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Skönt att den ser bra ut, har försökt att anpassa för alla storlekar! Ser tydligen bra ut på Galaxy Tab också :) Tack för feedbacken :) Jag ska lägga ut två versioner. En med reklam och en utan för kanske 9 kr. Jag har inte sett något liknande till android eller ios så jag hoppas på något stort :P
     
  14. Hackerlacka

    Hackerlacka Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    169
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Tror att jag har hittat ett bugg/fel, men det kanske bara är på min Sensation eftersom den har 4.3 tums skärm. Om man startar spelet och sedan klickar man på Downloads (download new packs) Så ser det ut som en del av texten på varje "pack" försvinner bort. Det går dessutom inte att scrolla ner eller upp. Så jag tror att den inte visar alla packs.

    Jag ska försöka få några screenshots på det.
     
    Last edited: 6 jul 2011
  15. hiitti

    hiitti Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jan 2011
    Inlägg:
    212
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Hmmm, det skall gå att scrolla ner. Just nu är det 11 packs i den listan. Dock är de jag som laggt upp alla för att de är så jag testar hela packs innan jag lägger in dem i koden, ska rensas upp lite ikväll :) Det låter helt klart som en bugg, dock undrar jag vad det kan vara som gör det så konstigt, en vanlig android listview används. Skulle uppskatta screenshot mycket! :) Om du trycker; meny -> About. Är det "0.3.2 (Alpha)" som titel?
     
  16. Hackerlacka

    Hackerlacka Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    169
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Jag kan se alla 11 på en gång(så jag tror att scrollen skulle fungera ifall du la till fler "packs". Men det ser ut som en viss del av texten inte får plats (Man ser vita prickar på vissa ställen). Jag har kollat i About och det är 0.3.2 (Alpha). Här kommer en screenshot

    [​IMG]
     
    hiitti gillar detta.
  17. hiitti

    hiitti Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jan 2011
    Inlägg:
    212
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Oj, nu förstår jag. Jo det skall stå massa mer än bara det där! Det ska vara 5 rader per pack. Riktigt skummt,. Ska googla runt lite tror jag. Tack! :D
     
  18. Hackerlacka

    Hackerlacka Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    169
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Ska du göra det möjligt att ta bort "packs" från appen eller ska man behöva gå in på sd-kortet manuellt och ta bort ifall man vill?
     
  19. hiitti

    hiitti Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jan 2011
    Inlägg:
    212
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    De är inte sparade på SD-kortet och de är väldigt små filer vi talar om (textfiler). De packs man laddar ner kan man ta bort genom att "långklicka" på de. De andra packen som redan är "installerade" går ej och kommer inte gå att ta bort då de följer med apk-filen.
     
  20. hiitti

    hiitti Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jan 2011
    Inlägg:
    212
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Ny version ute igen! Gjorde en ändring så nu borde du (Hackerlacka) se all text. Nu är även alla packs låsta innan de innan är klarade (förutom de nedladdade). Version 0.3.3 Alpha nu. Bara lite bilder som behöver göras och snyggare nedladdningssida för användargjorda packs innan de är dax för market! :D