Blue tooth har lagt av.

Diskussion i 'Galaxy S - Allmänt' startad av 200dl, 4 maj 2011.

1. 200dl

200dl Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Upptäckte att BT har slutat fungera bara sådär. Jag använder inte bt så jättemycket men är nästan hundra på att jag haft det på efter att jag uppdaterade till 2.3.3.
    När jag försöker slå på det så står det "slår på bluetooth" sedan står det och tuggar en stund innan det återgår till av-läge.
    Kan inte komma på att jag har gjort något särskilt som kan påverka bt.
    Jag har givetvis bootat om utan någon framgång. Har även försökt aktivera via Bluetooth file transfer men det går inte heller.

Är det någon som varit med om det här? Finns det några idéer om vad jag kan testa för att felsöka/åtgärda?

Vore bra om man kunde komma fram till ifall problemet ligger i hårdvara eller mjukvara.

2. Ned

Ned Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Kan det vara så enkelt som att flight mode är aktiverad!?

Vet att jag nån gång glömt slå av flygplans läget och då fungerar ingen komunikation.

3. 200dl

200dl Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Tyvärr inte. Jag har inga probs med att ringa, surfa, messa och köra wifi.

4. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

om du har wifi påslaget när du stänger ner luren och sen startar den igen så fungerar inte bluetooth...

le bugg

5. 200dl

200dl Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Intressant att veta men det har jag normalt inte. Har bara wi-fi på när jag använder det. Alltså är det nog inte där skon klämmer.

[EDIT] Du gav mig en idé där. Jag har alltid GPS på eller rättare sagt tillståndet för appar att starta GPSn. Slog av den och bootade om luren. Då funkade BT igen. Skumt...

Last edited: 4 maj 2011