Problem: Bluetoohproplem

Diskussion i 'Galaxy S3 - Allmänt' startad av bofr, 17 jun 2012.

1. bofr

bofr Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Hej
    Köpte en S3 för ca 1 vecka sedan . Mitt problem: När jag ansluter bluetooth till bilen eller bluetooth headset så fungerar det perfekt första gången när det är "nyparat". När jag sedan försöker ansluta nästa gång funkar det inte alls. Tar jag bort parningen och parar igen så fungerar det. Har inte rootat. Bil: Renault Laguna -11. Fungerat perfekt med min desire tidigare. Har sökt på nätet men inte hittat lösningen . Någon som vet ? Någon annan Rom som funkar om man skulle ge sig på att roota?

2. Bamsefar

Bamsefar Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    101

MINA ENHETER

Jag verkar ha ett liknande problem: Blåtand påslagen, in i bilen (en BMW E92, 3-serie coupe från 2008), allt fungerar inklusive telefonboken kommer upp. Hoppar ur bilen, låser bilen går på något ärende i säg 10 minuter, tillbaka låser upp, hoppar in i bilen, telefonen kopplar upp sig men telefonboken lyser med sin frånvaro. Om jag då stänger av blåtanden på mobilen, och slår på blåtanden igen så fungerar det som det skall - alltså jag behöver inte ta bort parningen, utan bara slå av/på blåtand på SGS3.

En sak vet jag, det är inte fel på bilens blåtand, för den fungerar med min HTC Desire (perfekt), Sony Xperia S (som inte uppdaterar telefonens signalstatus pga bugg i blåtanden, men allt annat fungerar som telefonbok) och Nokia E90. Alltså vet jag att det fungerar - men någon bugg är det allt i blåtandsdelen av SGS3.

3. wmfrhob

wmfrhob Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Funkar inte med LiveView klockan heller

Den vill para om blåtanden med klockan varje gång man ansluter.

Samma sak med MBW-150 blåtandsklockan.

Båda fungerar bra med Galaxy S2 och Xperia Pro

4. lasslax

lasslax Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    40

MINA ENHETER

Liknande problem med BT hörlurar, tre olika sorters. Efter ett inkommande samtal förloras kontakten med S3, varken inkommande samal eller musik funkar. Man måste stänga av BT och starta igen, då funkar det.
    Händer inte alltid, men 70-80% av fallen. Har inte haft såna problem med Desire.

5. Marquzz

Marquzz Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    67
    Telefon:
    Huawei Mate 10 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Huawei Mate 10 Pro
    Har väl ganska lika problem med BT headset. Headsetet kopplar inte upp sig automatiskt igen om kontakten brutits

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

6. Mattofsweden

Mattofsweden Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Körde BT i bilen igår (S80 -2007) och körde med ett gammalt bluetooth headset idag, inga problem med samtal och "återanslutningar".

Mind you, jag kör CFW.....

7. dunderbusen

dunderbusen Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    42
    Operatör:
    Halebop 4G+
    Telefon:
    Mi9 128GB

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop 4G+
    Telefon:
    Mi9 128GB
    Samma problem för mig. Volvo C30 -12

Ska testa nu med MW-600

8. bofr

bofr Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Många med problem, men ingen lösning. Frågade Samsung kundtjänst om problemet. De svarade att det skulle lösa sig med en återställning av telefonen. Jag tänkte att jag måste ju prova, men det är precis som innan.

9. Honda_1

Honda_1 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag har en samsung galaxy s3 med senaste uppdateringen och en volvo v50 classic 2012 med blåtandsversion 09.08_R.
    När telefonen kopplar upp mot bilen och skall synkronisera så tappar den hela tiden kontakten var 20de sekund.
    Då startar sterion i bilen om sig och försöker igen, samma visa igen efter 20 sekunder, så håller den på hela tiden.
    Jag har installerat om telefonen till grundinställningar 2 ggr och efter det så funkar det ett par gånger men
    sedan blir det samma fel igen. På min gamla telefon samsunggalaxy s2 och frugans sonyericson funkar det utmärkt.
    Blåtanden i telefonen funkar utmärkt ihop med tex datan och hörsnäckor osv, bara problem med bilen.
    Vad är felet ? förslag på åtgärder ?
    mvh
    janne
    PS Jag vill inte byta bil och inte byta telefon DS

Samsungs svar till mig:

Tack för ert E-mail till Samsung Electronics Nordic.

Det är för att androidversionen ICS som Galaxy S3 har stöttar inte SAP som behövs för att använda Bluetooth i bilen.
    I nuläget finns ingen uppdatering eller inställning för att ändra detta.
    Ha en fin dag vidare!

Kontakta oss gärna igen om du har fler frågor.
    Med vänliga hälsningar
    Lizandra
    Samsung Support

10. Fredriks

Fredriks Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 286

MINA ENHETER

Kör min Sgs3 mot ett VH700 från SE och mot ett mw600 och ett annat noname i bilen och har inga problem. Har även testat den mot en Volvo av nyare modell och det har fungerat klockrent.

Skickat från Tapatalk