Bluetooth 3.0-tillbehör?

Diskussion i 'Galaxy S' startad av cmlewan, 3 aug 2010.

1. cmlewan

cmlewan Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6
    Operatör:
    Tre

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Bluetooth 3 är ju mest känt för åttadubbla hastigheten. Men den är väl mer strömsnål i vilket fall? Vi har enda mobilen hittills som jag känner till som har bluetooth 3.0. iPhone 4 är kvar på gamla sunkiga 2.1 i ett helt år nu framöver! Känner ni till några tillbehör som utnyttjar denna vår trevliga extrakapacitet? Det finns ännu inte spec-slots för detta på Prisjakt.se etc, så det går inte att söka på vanligt sätt.

(Stereo-)bluetoothheadsets - med micro-USB laddning förstås - t ex? Och vilka bt 3.0-stickor kan jag stoppa i datorn för att kunna köra i de fantastiska nya hastigheterna? Några idéer?

2. tigersaid

tigersaid Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Nu har nu 4.0 blivit godkänt...
    Nu görs det säkert en sgs2 med 2ghz, bt 4.0 och Flexibel super amoled skärm på 4 tum... :(

-----------------------------------------
    Sent from my Samsung Galaxy S with Android 2.1 using the Tapatalk app.
    Biji Kurd o Kurdistan!

3. cmlewan

cmlewan Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6
    Operatör:
    Tre

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Det är bara bra om bluetooth 4 blir stort eftersom det är bakåtkompatibelt med 3.0, så finns det tillbehör till någon av bluetoothversionerna 3 eller 4 så kan vi använda det likafullt. Det viktiga är att vi inte är kvar och tragglar i det unkna bluetooth 2.1-träsket tillsammans med iPhone 4 och andra dinosaurer. ;-)