Bluetooth A2DP-krångel

Diskussion i 'Hero' startad av KoktGrus, 13 sept 2009.

1. KoktGrus

KoktGrus Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

har lite problem med blåtanden i heron...

1. när jag ansluter och pairar mobilen med bilstereon funkar det bra, går att spela upp musiken i stereon och det låter fint... nästa gång jag ansluter är rutan för musikströmning i bluetoothinställningarna i heron urbockad och enbart "prat-delen" ansluts... alltså får jag gå in och slå på detta manuellt varje gång..

2. någon gång varannan minut tystnar det någon halvsekund mitt i musiken... som en störning... sen fortsätter det som vanligt...

3. när man slår av stereon och blåtandsanslutningen bryts fortsätter telefonen att skråla ur högtalaren på maxvolym (då jag oftast har telefonen inställd på det vid blåtandsanslutning)...

4. kör jag spotify och kommer åt "byta låt-knappen" på ratten så startas androids inbyggda mediaspelare, så man får dubbel musik... spotify funkar ju inte i övrigt att byta låt med rattknapparna....

någon som kan sitta på en lösning av något av problemen? :)

2. pacman

pacman Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    105

MINA ENHETER

1) På min gamla p1a så fungerar detta. Misstänker att det inte är lösbart utan mjukvaruuppdateringar...
    2) Flera orsaker finns:
    a) Störningar från motor, omgivning etc
    b) CPUn i telefonen belastas (ex.vis. pga synkning mot 3G) - stäng av 3G-data när du lyssnar. Skulle helst se att man kan ge olika tjänster processprioritet...
    3) Så är det. Misstänker att det inte är lösbart utan mjukvaruuppdateringar...
    4) Så är det. Misstänker att det inte är lösbart utan mjukvaruuppdateringar...

3. Golgo

Golgo Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

4) AVRCP fungerar endast med HTCs mediaspelare tyvärr.

4. Lobo

Lobo Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    120
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro
    1. Detta funkade utan problem innan uppdatering. Nu verkar det ha pajat. Ska kolla lite mer på det.

5. Lobo

Lobo Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    120
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro
    Paj, som sagt. Jävligt irriterande. Jobbigt att måsta sätta sig i bilen några minuter tidigare för att försöka pilla igång ljudet.
    *Tror* att följande funkar 10/10 ggr i mitt fall.

1. Slå på BT i bilen (Motorola T505).
    2. Ta fram inställningarna för BT och sedan settings för Motorola T505 på telefonen.
    3. Bocka i "Connect".
    4. Direkt bocka i "Media".

Tidigare slog jag på BT på telefonen på väg till bilen och startade BT i bilen när jag satte mig. Då kopplades det upp utan problem.

Jag ska göra ett nytt test då jag gör allt från början. Nollställa och "avpaira" båda apparaterna och se om det funkar igen efter det.

6. Lobo

Lobo Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    120
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro
    Nah, nu funkar det bara när det vill.

Hur rapporterar man buggar till HTC? Det här är ju en deal breaker för mig. :(

7. plexuz

plexuz Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Jag har också haft problem med musik över bt. Igår fick den för sig att inte spela upp ljud i inbyggda högtalar trotts att headsetet var avstängt. Jag provade att inaktivera bt på telefonen men ändå fick den för sig att den fortfarande skickade ljudet över bt (volymändringen hintade om att skickade ljud till bt-enhet). Omstart av telefonen löste problemet.
    Vilken uppdatering körde du? Jag funderar på att ditt problem kanske kan undvikas genom att inte uppgradera radiodelen.

8. Lobo

Lobo Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    120
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro
    Jag körde in officiella uppdateringen i fredags.
    Upplever fler problem nu med radion än innan.
    Hur skulle man göra en downgrade? Går det?

9. plexuz

plexuz Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Jag uppgraderade radio delen i efterhand så hittar man bara föregående radio del borde det inte vara några problem att installera den tycker jag. Dock lider jag inte så pass mycket av problem att jag är villig att nedgradera. Funderar ändå på att konvertera till sladdlurar.

10. Lobo

Lobo Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    120
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro
    Jag har just köpt min HF/FM-sändare till bilen, så jag vill nog att det ska fungera.

Det finns ingen konsekvens i hur telefonen reagerar heller. Ibland hänger den upp sig och söker hejvilt och kopplar aldrig upp sig. Ibland kopplar den upp sig direkt, HF:en piper till för att berätta att den har kontakt, men musiken kommer ändå ur telefonen.
    Grymt jobbigt. P4 rockar ju inte fett. :(