Bluetooth-aktiverad röststyrning med - hur fungerar det?

Diskussion i 'Allmänt' startad av Xboy, 20 jul 2011.

1. Xboy

Xboy Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    213
    Telefon:
    Pixel 6

MINA ENHETER

Telefon:
    Pixel 6
    Platta:
    Pixel Slate
    Platta 2:
    Nexus 7
    Övrigt:
    Pixel Buds Pro, LG Watch R, Philips 65PUS7601, Home Mini
    Jag har skaffat ett Bluetooth-headset av märket Sony Ericsson MW600. Det fungerar bra att strömma både musik och telefonljud från min Froyo-telefon, men däremot får jag inte röststyrningen att fungera. När jag trycker en gång på headsetets uppringningsknapp hörs en liten truddelutt, men när jag sedan talar in något av de kommandon som finns att läsa i den här artikeln på AntroidTapp.com händer ingenting alls. Tittar jag på telefonens display händer inte heller någonting, och jag får intrycket av att Android överhuvudtaget inte noterar vad jag säger då appen Bluetooth Voice Dialer (som skall vara inbyggd i Froyo/Android 2.2) aldrig startar. Enligt AndroidTapp.com skall det egentligen se ut så här när man trycker på sitt Bluetooth-headsets ring-knapp:

Min fråga är därför vad jag gör fel? Varför startas aldrig Bluetooth Voice Dialer-appen som ovanstående skärmdump visar?

Har någon fått röststyrningen med MW600 eller något annat Bluetooth-headset att fungera? Om ja - hur gjorde ni?

2. ninetwozero

ninetwozero Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    37

MINA ENHETER

Jag upplever samma sak - det hade varit guld värt att få detta att fungera... då slipper man plocka fram mobilen när man exempelvis är ute och springer och kommer på att man måste ringa ett samtal.

3. daltemyr

daltemyr Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    365
    Operatör:
    Telia, Tele2
    Telefon:
    Sony Xperia 1 IV

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia, Tele2
    Telefon:
    Sony Xperia 1 IV
    ROM:
    Stock
    Info:
    Privat
    Telefon 2:
    Samsung A35 5G
    ROM:
    Stock
    Info:
    Jobb
    Telefon 3:
    Sony Xperia 1
    ROM:
    Stock
    Info:
    Reserv
    Platta:
    Samsung S6 Lite WiFi
    ROM:
    Stock
    Jag får upp den där bilden på min Ray när jag råkar trycka på lurknappen på MW600, och en röst säger nånting oidentifierbart, men sen är det stopp. Det händer ingenting när man försöker säga något av de kommandon som texten i bilden föreslör. Däremot så brukar den ringa upp något nummer i telefonboken helt random känns det som, det gör den även om man inte säger nånting alls. Hur stänger man av skiten så att den inte aktiveras över huvud taget? Det funkar ju ändå inte.