Problem: Bluetooth bråkar med mig.

Diskussion i 'One X - Allmänt' startad av Cippi, 1 maj 2012.

1. Cippi

Cippi Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    19

MINA ENHETER

Det funkade jättebra första veckan med både stereo-bluetooth och den som jag har på jobbet. Nu fräser det som fan och klipper hela tiden och går jag två meter från luren så bryter det nästan.
    Om jag drar handen vid höger hörn uppe vid kameran och knappen så bryter det nästan. Vad kan ha hänt?
    Uppdaterade med tres nya Ota idag men problemet är kvar.

Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2

2. Cippi

Cippi Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    19

MINA ENHETER

Jag har testat mer under dagen här och om jag sitter med telefonen i handen, alltså max en halvmeter från själva headsetet och håller handen över lurens övre högra hörn så bara fräser det som att det ska bryta när som helst. Det måste nästan ha lossnat nån sladd eller nåt på antennen eller? Nån som har detta problem?

3. Jensa76

Jensa76 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    84
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel XL

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel XL
    Platta:
    Sony Xperia Tablet Z
    Hej,

Jag håller med räckvidden på BT är dålig på min med, stoppar ja tfn i vänster ficka och har headsetet på höger öra så sprakar det som sjutton men flyttar jag tfn till höger ficka så slutar det spraka.

4. wmb

wmb Android Veteran Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    2 635
    Operatör:
    Halebop

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Med mitt MW600 så kan jag lägga mobilen i mitten av huset och sedan vandra fritt. Huset är rektangulärt och drygt 60kv2

Visst, det kan förekomma någon störning, men högst tillfälligt

5. Cippi

Cippi Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    19

MINA ENHETER

Så funkade det för mig också typ första veckan. Lämnade luren i mitten på gymmet och kunde träna lugnt utan att ha den i fickan men nu måste jag ta med den hela tiden annars går det inte att använda skiten. Jag har en SE DS980 och en Plantronics M1100 och jag måste ha telefonen i handen helst om det inte ska låta illa. Jag får nog skicka den på lagning. Det måste vara nåt fel, nåt lödfel eller nåt.

6. hilmer

hilmer Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Har samma problem. Har ett plantronics voyager pro hd, om jag har telefonen i fickan så sprakar det hela tiden. Fungerar bra om telefonen ligger öppet. Så ska det väl inte vara?

7. Tallyman

Tallyman Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Samma problem här. Problem både med Ericsson HBH-DS205 och BelkinH36 som jag har kopplat till stereon, signalen går fram till headsetet från undervåningen till övervåningen (0,5 m Sipporex lättbetong) men inte igenom pekfingret om jag lägger det över det högra hörnet på luren....

8. Cippi

Cippi Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    19

MINA ENHETER

Då är jag inte ensam, testade att radera alla ihopkopplade enheter och para ihop dom igen men det hjälpte inte.
    Jag fixar en serviceorder på tre idag, så här kan man inte ha det ju :-(

Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2 INTE VIA BLUETOOTH :D

9. hilmer

hilmer Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Pratade med brightpoint idag får skicka in luren för lagning av bluetooth... Segt att bli av med den. Men kan ju inte ha en telefon som det inte går att prata i med bluetooth headset.

10. Stacks

Stacks Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5
    Telefon:
    Samsung S8+

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung S8+
    Har inte använt bluetooth till något headset ännu, men märkte att när jag parkopplade telefonen till bilstereon, så måste jag höja volymen fruktansvärt mycket för att jag skall höra musiken. Om jag då byter input till USB så finns det risk för hjärtattack/avåkning :-P

Skall pröva med AUX nu på lunchen så får se om volymen är bra då. (gissar på att den kommer vara bra). Vad kan detta bero på?

11. Cippi

Cippi Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    19

MINA ENHETER

Ida kom det emballage frå Anovo så jag kan skicka in den på lagning. Testade att göra fabriksåterställning men det hjälpte inte, däremot blev jag av med alla bilder ! Fan vad dåligt, på min gamla SGS 2 kunde man byta rom och göra fabriksåterställnig utan att bilder och sånt försvann. Tur att jag har dropbox men ändå. Surt att man ska tappa allt sånt efter varje uppdatering om man måste återställa. Funderar fan på att gå med i "fårskocken" nästa gång och ajfån eller winfåne, orkar inte hålla på. Man har den fetaste luren som finns att köpa ,ändå så laggar det som fan sense laddar om och sånt. Tappade signalen nu och det verkar inte komma tilbaks, får ta flygläge då så får vi se om jag kan posta detta...

12. Stacks

Stacks Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5
    Telefon:
    Samsung S8+

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung S8+
    Vet inte om någon annan märkt av detta, är rätt säker på att jag har läst det någonstans i forumet men hittar inget när jag söker men..

Jag kör bluetooth till bilsteron, och när jag streamar låtar så blir det NOLL bas överhuvudtaget.. detta är både via Spotify och inbyggda musikspelaren. Blir ingen bas överhuvudtaget.. byter jag däremot till USB och kör musik via USB minnet så skakar allt i hela bilen.

Någon annan som märkt av att basen är obefintlig via bluetooth? Vad kan det bero på?

13. rolle_84

rolle_84 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

jag har lägenhet på 65kvm och där kommer jag aldrig jätte långt från luren hur jag än gör men det funkar prima iaf. MEN jag har haft nån dag där det varit sjukt dåligt haft luren ihanden och MW600 hängandes på tröjjan men ändå massa störningar. då har det hjälpt att bara starta om luren och mitt MW600 så hare det varit bra igen o_O

14. Papazian

Papazian Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    27

MINA ENHETER

Tycker generellt alla trådlösa kopplingar är något sämre på HOX än min gamla X10. 3G täckningen är märkbart sämre och vid 10m börjar min mw600 hacka lite. Kunde nästan gå dubbla avståndet med min X10 utan problem. Men förutom det får man väl tillägga att HOX är mil bättre på resten :)

15. Cippi

Cippi Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    19

MINA ENHETER

Jag har ju testat allt det där utan att det hjälpte nåt.
    Ja nu åker den ner i kuvertet idag så får vi se vad som händer.

16. mettior

mettior Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag har se w600 och ett jabra "dogtag" . Med se funkar det ok, när jag stänger av eöler på skärmen blir det tyst någon ms. Och när jag går med.mobilen i fickan dycker samma problem upp med ca 1-3 min intervall. Pch det köickar till lite då och då. Med jabra då går det inte ens lyssna på musik utan att bli galen. Hade inga problem med min sgs2.. så. Var är felet?? Är bt i mobilen så dålig?

17. wmb

wmb Android Veteran Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    2 635
    Operatör:
    Halebop

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Jag chansade lite igår. Gjorde en full reset av headset, tog bort parningen i mobilen

Nu verkar bara klippet vid tända/släcka skärm finnas kvar. Dessutom upplever jag mycket starkare signaler, dvs jag kan lägga mobilen och gå ganska långt iväg.
    Utomhus snackar vi 2000kv2 gräsklippning med mobilen liggandes på verandan

18. McChicken

McChicken Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Höger och vänster ficka = klassiskt BT problem...bara lära sig leva med

19. Uffeeh

Uffeeh Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Ni som har haft problem med räckvidden.

Jag har precis samma problem att har jag telefonen i fickan så går det knappt att prata för att det sprakar och klipper. Jag måste ha den liggandes på ett bord framför mig för att det ska fungera bra.

Så är det med min HOX och mitt SE VH410. Men inte med min wildfire och VH410, då kan jag gå genom flera väggar osv och fortfarande prata.

Däremot fungerar HOXen tillsammans med mitt MW600 nästintill klockrent.

Har ni några tips eller är det lagning på HOX ifall man vill få det bättre?

20. Linuz

Linuz Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag snackade med HTC för nån vecka sen och tjejen på supporten antog att det var ett mjukvarufel. Hon skrev en felanmälan och sa att det bara är att vänta o hoppas att HTC uppmärksammar och prioriterar problemet. Nu verkar det som att vi är några st som har samma eller liknande problem. Alla här bör ringa och felanmäla. 08-5055 6438

Själv har jag en mw600 och fungerar oftast felfritt. Men stundtals klipper musiken o vill gärna få detta fixat.

Folk rapporterar även problem med WiFi och dålig kontakt etc.. vill bara informera att 1x har WiFi, BT & FM radio combo chip. Så hoppas att våra problem går att lösa med en mjukvaruuppdatering. (förutom glappkontakt)

Sent from my HTC One X using Tapatalk 2