Bluetooth Bug?????

Diskussion i 'Hero' startad av Hero, 1 feb 2010.

1. Hero

Hero Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej

Är f%&¤#t trött på min Heros bluetooth "Feature".

Har en Jabra 3030 som jag alltid använder.

Problembeskrivning:

När Hero:n behagat hitta Jabran så funkar det utmärkt tills det är dags att ladda Jabran. När man laddar den disconnectar den (dumt, men så funkar den, eg vid laddning så slutar Jabran sända)

När den är fullladdad är det ett rent h¤#&%e att få tillbaka pairingen mot Hero:n

Heron hittar då inte Jabran. Man kan slå av/på bluetooth i Heron men oftast hittar den inte Jabran alls(har också försökt slå Jabran av/på). Det vanligaste är Hero:n visar att den är konnektad men allt ljud kommer från högtalaren på Hero:n ändå.

Ngn som vet om man kan göra ngt el. ska man vänta till "Sept 2012"- uppdateringen av Hero ;-)

/PS. Kommer nog inte att få några jul-klappar i år efter alla svordomar ovan:-)

Last edited: 1 feb 2010
  2. kosmiq

kosmiq Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Jag hade/har lite av samma problem med mitt Sony Ericsson HBH-DS980. En work-around som faktiskt fungerar oväntat bra är att göra följande när headsetet varit avslaget eller liknande.

1. Slå av headset och bluetooth på telefonen
    2. Slå på headsetet och vänta i typ tio sekunder
    3. Starta bluetooth på telefonen
    4. Vänta till att de kopplar samman sig. Här tar det oftast 10-15 sekunder innan allt fungerar. Sedan tar det ytterligare några sekunder innan telefonen reagerar på det man gör med headsetet.
    Fungerar faktiskt helt ok för mig. Innan jag inleder några BT-samtal så ser jag till att starta musikspelaren med hjälp av headsetet och när musiken rullar därigenom och har startat genom play-knappen på headsetet vet jag att allt är fint.

Tänk dock på att ibland tar det lite längre innan headset-delen fungerar efter att de anslutit sig till varandra igen. Inte den optimala lösningen och sjukt irriterande. Dock så besparar mig det här tricket de omstarter jag annars gjorde någon gång per dag just för att få BT-headset att fungera som jag vill.

3. Benji

Benji Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag kör 2st. Jabra xj10 cara och växlar mellan när jag får batteritorsk på dom. Det kan strula lite för mig eftersom jag har 2 telefoner också som är anslutna till samma headset. Men det brukar alltid ge med sig på alla telefoner när jag startar om headset. Worst case scenario får jag ibland säga "häng en sek" och ansluta mot headset när samtalet redan är i telefon. ( överför ljud, osv. )
    Mvh B

4. Merlinen

Merlinen Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har liknande problem med min Jabra 3030, enda som fungerar för mig är att starta om telefonen.

Efter som jag kör 3030 till 2 telefoner samtidigt och den andra telefonen kan ansluta utan problem så verkar det som att problemet ligger i HTC telefonen, efter en omstarts så kan den ansluta sig direkt utan problem.

5. Hero

Hero Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Snyft .....

Det verkar inte finnas ngn enkel lösning

Hoppas nästa uppdatering, "Sept-2012"??? fixar problemet

/Tack för svaren

6. Gallain

Gallain Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Har ett SE headset (205), SE Bil handsfree och kopplar ofta ihop telefonen med min dator på jobbet och den där hemma.

Slå på headsetet.
    Vänta någon sekund och aktivera blåtand på telefonen.
    Vänta tills det står att du har kopplat ihop dig på telefonen.
    Vänta någon sekunder till.
    Nu borde det fungera. Total tid ca 15sek.
    Dubbelkolla gärna med musikspelaren.

Fungerar alltid för mig.
    Tycker inte ens det är så jobbigt att slå av och på numera.