Problem: Bluetooth dålig. Kan inte skicka in på lagning enligt Tre.

Diskussion i 'One X - Allmänt' startad av ayne, 31 oktober 2012.

1. ayne

ayne Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Hej. Jag köpte en hox på tradera för någon månad sedan, obruten förpackning, köpt hos tre (genom förlängt abb).
    Nu har jag märkt att min bluetooth är rent utsagt förjävlig. måste vara fri helt fri sikt och inte mer än 2-3 meter mellan telefonen och mitt headset för att det inte ska hacka och tappa signal.

Tre säger att dom inte kan ta emot telefonen för lagning om jag lämnar in den, utan att det måste vara personen som står på abbonemanget. Jag har ett utskrivet garantibevis från "mitt tre" som jag fick med vid köpet, men det verkar inte hjälpa.

Kan man försöka kontakta HTC direkt? Inte precis som att jag vill skicka telefonen 50 mil för att Traderare Traderasson ska få lämna in den, vänta ett par veckor, sen skicka upp den till mig igen.

Hur pass enkelt är det att fixa antenn-problemet själv? Jag är inte speciellt teknisk av mig, och skulle jag försöka mig på att löda i telefonen skulle det nog inte sluta gott.

2. johnconnor

johnconnor Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    393

MINA ENHETER

ayne gillar detta.
  3. Avarell_Dalton

Avarell_Dalton Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    743
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 pro
    Kontakta htc support direkt. Babbla inte för mycket om din situation utan säg typ att du tyvärr har dåliga erfarenheter av återförsäljarens returhantering

ayne gillar detta.
  4. ayne

ayne Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

ROOT, wi-fi har jag inga som helt problem med, borde inte wi-fi fungera dåligt också om det är samma antenn?

Dalton, tack. Försökte chatta med HTC-supporten.. men de hävdade bestämt att det var för att mitt jabra headset och hox'en inte var 100% kompatibla. Jag försökte få svar på hur det kunde komma sig då båda följer samma bluetooth-standard och har stöd för samma BT-profiler. Men det kunde de inte svara på. Headsetet får minst dubbla räckvidden med polarens iphone 4s.

5. Avarell_Dalton

Avarell_Dalton Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    743
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 pro
    Märkvärdigt. Då borde de ju rimligen ha en kompatibilitetslista så att man inte köper fel prylar.

Jag har en One X och ett Jabra Street tror jag de kallar det eller Jabra BT3030 och där har jag inga inga problem med alls med räckvidden, snarare förundras jag ibland hur de kan hålla kontakten på stora avstånd

Du får skaffa dig lite referenser innan nästa kontakt, jag tycker du ska ringa.
    * Headset fungerar felfritt på iPhone 4s
    * En kompis med ett Jabra headset fungerar perfekt på hans One X men uruselt på min (det är ok om du kallar mig kompis ;) )

Jag minns inte vad du skrivit i tråden hittills men har du gjort en Hard reset? Powerknappen intryckt tills en nedräkning börjar och fortsätt hålla intryckt tills den slagits av (simulerar batteri ur). Det löser fler problem än man kan föreställa sig

Det har väl inte undgått dig att en uppdatering är på väg till One X? Jelly Bean. Kanske ska du avvakta att skicka in den för service innan den kommit

6. dweebling

dweebling Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    204
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung S 20

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung S 20
    Platta:
    Samsung Tab S 10.5
    Be säljaren att skriva ett överlåtelse papper där det står att han sålt telefonen till dig.
    Vad det är för modell och IMEI samt era båda namn och personnummer.

Tre har tidigare skrivit på deras FBsida att de vill att man kan visa upp det när man ska reklamera.

7. tola63

tola63 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Eller gör så här...

Logga in på "mitt tre" klicka på abonnemang och vidare med 3repair.

Följ instrutionerna på sidan...
    Loggade in på mitt ex konto (med hennes medverkan) skapade en rep.order med mig och min adress som inlämnare, fått luren lagad och skickad till min adress... nema problema!!