Problem: Bluetooth handsfree OCH aux funkar inte

Diskussion i 'Xperia Z1 - Allmänt' startad av maggy, 9 dec 2013.

1. maggy

maggy Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har sedan tidigare en SUPERTOOTH BUDDY blutooth bilhandsfree den typen som man bara klämmer fast i solskyddet. Den går att ansluta till Z1 men volymen är otroligt låg! Hade IPhone 4s tidigare och då var volymen riktigt bra.
    I kombination med detta märkte jag också att om telefonen är inkopplad till handsfree med BT så funkar inte AUX ut dvs 3,5mm stereopluggen!?
    Har en BMW 118d -08 med Brodit aktivt laddfäste och det blir inget ljud då man har BT handsfree inkopplat. Uppskattar att lyssna på Spotify samtidigt som handsfree är standby. På IPhone 4s funkade det oklanderligt. Är det någon/några inställningar jag missar eller ska det vara så här?

2. chompiz

chompiz Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    572

MINA ENHETER

Kolla under bluetooth inställningarna för din handsfree så det inte står att både ljud och mobil skall gå den vägen när du är uppkopplad.

3. maggy

maggy Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hittar inga separata inställningar för headset/handsfree. Är lite vilsen efter 2 år med fruktmobil.

4. chompiz

chompiz Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    572

MINA ENHETER

Kolla under inställningar --> Bluetooth och sedan trycker du på verktygen efter din handsfree. Kolla där så att inte medialjud är aktiverat för den kopplingen.

maggy gillar detta.