Problem: Bluetooth headset lågt ljud?

Diskussion i 'Galaxy Note 2 - Allmänt' startad av Fjum, 23 nov 2012.

1. Fjum

Fjum Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Har köpt en Note II Lte (4G), när jag kopplar in mitt Jabra Extreme2 bluetooth headset så hörs det otroligt svagt vid samtal, men ljudet är helt ok vid musik/ljudboks lyssnande. Provade ett annat bluetooth från Samsung. Samma problem, svagt ljud i samtalsdelen. Har alla inställningar på max. Någon annan som upplevt samma bekymmer. Tycker att ett bluetooth headset är nödvändigt till en så pass stor lur. Båda headseten fungerar perfekt med HTC & iPhone lurar.

Last edited: 23 nov 2012
  2. Jan-Bertil

Jan-Bertil Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    36
    Operatör:
    3
    Telefon:
    Motorola G84 5G

MINA ENHETER

Operatör:
    3
    Telefon:
    Motorola G84 5G
    ROM:
    Stock
    Märkligt. Jag kör med ett Jawbone Icon, & behöver inte ha full volym uppskruvad. Finns det inga appar som ev kan åtgärda volymproblemet, månntro?

o_O

3. Fjum

Fjum Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Jag kan inte hitta någon app som höjer bluetooth ljudet i Note II LTE.

4. Fjum

Fjum Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Svarar själv på min fråga. Köpte ett BOSE bluetooth headset 2, efter besvikelse med svagt samtalsljud med andra headset, har provat många. Kan bara säga att detta headset slår alla andra med hästlängder, fantastiskt ljud både samtal o musik/ljudbok lyssnande. Rekommenderar detta starkt trots priset (1500:-) Skickat från min GT-N7105 via Tapatalk 2

Skickat från min GT-N7105 via Tapatalk 2

5. peterhjalmarsson

peterhjalmarsson Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    24

MINA ENHETER

Även Plantronics M1100 kan jag rekommendera helhjärtat. Och för en tredjedel av priset (fast jag tvivlar inte på att Bose är bättre på nåt sätt). Hade en Jawbone Prime först, men jag blev galen på att försöka förstå knapparna.

Det bästa med M11 är faktiskt en så enkel sak som att av/på är ett skjutreglage med en röd markering för av! :-)