Bluetooth Headset och hold i dailer

Diskussion i 'Liquid/Liquid E' startad av Gonjer, 29 maj 2010.

1. Gonjer

Gonjer Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Fråga 1:
    Svaret är troligtvis väldigt enkelt. Jag fick ett Nokia Bluetooth Headset BH-102 och tänkte plugga in de och köra med den, men telefonen hittar inget headset.

Har läst bruksanvisningen utan och innan. På nokias hemsida så står det "Kompatibel med telefoner och enheter stödjande Bluetooth Specifikation v 2.0, 1.2 eller 1.1, Handsfree Profil 1.5 eller 1.0 och/eller Hörlurar Profil 1.1"

Vad är problemet? Funkar det bara på Nokia telefoner?

Fråga 2:
    Finns det något sätt att ta bort Holdknappen som finns öppe i vänstra hörnet kom åt det 3 gånger under ett samtal med mitt öra.

2. Dirk Diggler

Dirk Diggler Android Medlem

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Mitt gamla SE-BT-headset funkar klockrent. Det kan vara något med Nokia. Känns konstigt att SE funkar om det är Androids fel...

3. tomle

tomle Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    93

MINA ENHETER

Du lär behöva hålla inne nån knapp när du startar headsetet för att sätta det i pairing-mode.

4. Gonjer

Gonjer Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Jo jag vet, jag håller inne "Multifunktionsknappen" i 4-6 sekunder och då kommer ett start ljud men ingen blåtand hittas... skall fortsätta försöka, men någon som vet svaret på fråga 2?

EDIT: Fick Headsetet att funka höll inne knappen i 15sekuder då kom det upp på telefonen.

Last edited: 29 maj 2010
  5. rufy93

rufy93 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    432
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24
    Har du provat aktivera "proximity sensor"?
    På Eclair finns den under Settings => Call Settings => Advanced Settings, har för mig att det är någon liknande för 1.6.
    Det gör att när du har något fast föremål, tex huvudet nära den övre högra delen av mobilen så kommer den att stänga av skärmen.