Bluetooth-headset och musik?

Diskussion i 'Hero' startad av vaensterhaent, 5 okt 2009.

1. vaensterhaent

vaensterhaent Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej hej allihopa!

Måste börja med att det är ett jättebra forum!
    Såhär ligger det till för mig. Jag har ett Bt-headset ( Platronics Discovery 925) som jag använder när jag talar i min hjälte (HTC Hero). När jag har igång spotify, o sedan ringer ett samtal, så går all musik från högtalaren, till mitt headset. Jag skulle vilja ha musik i headsetet hela tiden! Nån som har några tips?

Mvh Andreas Bengtsson

2. tommyhome

tommyhome Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3
    Telefon:
    Sony Xperia Z2

MINA ENHETER

Telefon:
    Sony Xperia Z2
    Telefon 2:
    HTC One X
    Telefon 3:
    HTC Legend
    i all rimlighet så skall musikspelaren pausa sig själv automatiskt vid samtal, det är så den ska fungera, men med blåtand kan man få lite egenheter....

själv kör jag ett jarba bt3030 stereo blåtand headset, och måste säja att jag tycker det funkar lite sisådär...

Ibland funkar det som det ska, dvs musiken från spotify rullar ett samtal kommer in telefonen pausar spotify och jag kan ha mitt samtal och sen fortsätter spotify...

men en stor del av gångerna så pausar den musiken och kör samtalet i telefonen istället för i headsetet och återgår till att spela musiken i headsetet när samtalet är slut, eller rent av bara skiter i att pausa musiken å kör allt samtidigt i headsetet, och ibland så startar den inbyggda musikspelaren, för headsetet har inbyggd resume det med, som inte funkar med spotify...

enda knapparna som funkar korrekt är volymen, övriga ger sig på att starta/pausa/spola standard mediaspelaren i heron.

Att man sen inte kan använda det sketna headsetet samtidigt som man laddar det är bland det mest korkade någonsin, men det är en helt annan sak.

(blåtand är enligt min slutsats efter ha använt det ett tag enbart till för de dårar som känner för att kasta ut runt 1000kr för att få ännu en pryl som batteriet tar slut i efter allt för kort tid, på heron verkar telefonen nästan håna användaren med alla sina egenheter.)

Hade även problem med det medföljande headsetet bitvis, där musik funkade fint i det men samtalen var jag tvungen att rycka ur det för samtalet hamnade i luren istället.

Last edited: 6 okt 2009
  3. vaensterhaent

vaensterhaent Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hoppas dom fixar det här i nästa uppdatering.