Bluetooth kopplingar, hur många är möjliga samtidigt?

Diskussion i 'Galaxy Note 9' startad av Ptja76, 12 feb 2019.

  1. Ptja76

    Ptja76 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 aug 2010
    Inlägg:
    155
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Hej!
    Jag har en Audi som tyvärr saknar möjlighet till BT strem på musik men har full BT headset funktion så jag har funderingar på att köpa en sådan här från kjell. Frågan är då kommer detta att funka, för att krånga till det extra mycket har jag ju en halv smart klocka (fenix 3).

    Kommer det att funka att ha alla tre enheter kopplade samtidigt mot telefonen?
     
  2. F-Forward

    F-Forward Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 maj 2010
    Inlägg:
    2 082
    Mottagna gillanden:
    2 115

    MINA ENHETER

    Ja, du kan ha betydligt fler än så.
     
    bernard gillar detta.
  3. night77

    night77 Android Expert Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2010
    Inlägg:
    11 310
    Mottagna gillanden:
    8 168
    Operatör:
    Telia, Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia, Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S21
    Platta:
    Galaxy Tab S9 plus
    Jag har faktiskt provat med bilens BT (Volvo V60) och en Sony SBH-70 BT headset samtidigt kopplade till Note 9. Har aldrig lyckats få detta att fungera. Vet inte om jag gör något fel eller att det finns begränsning någonstans!

    Du kan alltid prova med vad du har idag (alltså BT enheter) koppla upp åtminstone ett par av de till din Note 9 och se om du lyckas med det. Om du lyckas så kan du räkna med att kunna ha flera BT prylar uppkopplade samtidigt till din lur.
     
    bernard gillar detta.
  4. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 765
    Mottagna gillanden:
    44 765
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Klockan är nog inget problem då den väl inte kan fungera som headset?

    Du borde egentligen kunna ha AUX+headset anslutet samtidigt på vilken telefon som helst (även om Samsung har speciellt stöd för att strömma en ljudkälla till två BT-enheter samtidigt), men du bör då ställa in att AUX-enheten endast spelar "Media" medan ditt "Headset" inte skall ha" media" ibockat. Då bör det nog lira utan att något krockar.

    Du kan välja vad som skall spelas upp för respektive BT-enhet genom att klicka på dem efter att du lagt till dem och välja inställningar.
     
    weyouiphone och night77 gillar detta.
  5. Ptja76

    Ptja76 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 aug 2010
    Inlägg:
    155
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Hej!
    Ja det är precis så jag resonerar också att det borde funka, men hoppas på att någon här kunde bekräfta att det verkligen funkar innan jag går och köper en BT dongle som bara bli liggande i en låda om det inte fungerar. Finns en annan lösning som funkar till min bil men kände inte att det är värt flera tusen om det funkar med en lite pryl för under 500kr.
     
  6. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 765
    Mottagna gillanden:
    44 765
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Men Kjell har ju jättefina öppet-köp-villkor, så det bör inte vara några problem att testa och lämna tillbaka enheten om det inte fungerar? Jag är 95% säker på att det kommer fungera, men varje konfiguration är ju unik, och BT är tyvärr nyckfullt, så så länge du inte hittar någon annan med exakt samma konfiguration är det nog omöjligt att ge ett definitivt svar.

    I teorin skall det med andra ord fungera, men med BT vet man aldrig hur det blir i praktiken. Det är alltid ett öppet frågetecken kring dels om enheterna parar från första början, dels hur stabil anslutningen sedan är och slutligen om den automatiska anslutningen fungerar, så man inte manuellt behöver ansluta för att eländet skall fungera.
     
    Last edited: 12 feb 2019
    night77 gillar detta.
  7. Fraz

    Fraz Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2015
    Inlägg:
    263
    Mottagna gillanden:
    200
    Telefon:
    Sony Xperia XZ3

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Sony Xperia XZ3
    Telefon 2:
    Xiaomi Mi Max 3
    Platta:
    Huawei Mediapad M5 8,4"
    Finns en inställning under Utvecklaralternativ som heter 'Maxantal för ljudenheter anslutna via Bluetooth'. Prova sätta den till något högre och ansluta några BT-lurar samtidigt? :)
     
    bernard gillar detta.
  8. Prillinator

    Prillinator Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 feb 2019
    Inlägg:
    118
    Mottagna gillanden:
    204
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Galaxy Note 20 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Galaxy Note 20 Ultra
    Telefon 2:
    Galaxy Z Flip
    Det kommer fungera. Kör med en precis likadan i min MINI för musiken då bilen endast har BT för samtal. Har även en Fenix 5x på armen och har inte haft problem med min Note9
     
    Ptja76 gillar detta.