Problem: Bluetooth media streaming problem med Volvo C30

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av markku81, 20 okt 2012.

1. markku81

markku81 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har råkat ut för ett problem, som troligtvis ingen kommer att lösa... men man kan ju inte ge upp utan att försöka.

Har synkat och lyssnat på Spotify genom bluetooth i bilen i 6 månader och allt har fungerat hur bra som helst. För 1 månad sedan så slutade det att fungera, och bilens ljudanläggning startade om sig själv, så fort telefonen försökte ansluta sig till den. Fick inte det att fungera, och andra telefoner gick bra att ansluta till bilstereon.

Problemet försvann när jag installerade om telefonen. (Så problemet borde rimligtvis då ligga i telefonen...)

Nu kom problemet tillbaka efter att det fungerat i 3 veckor. Utan att jag gjort något speciellt med mobilen eller med bilen.

Så nu startar bilstereon om sig så fort min Galaxy försöker ansluta sig. Kryssar jag bort att den ska ansluta "medialjud" så fungerar det. Och det går att använda bilens bluetooth för samtal. Men försöker jag ansluta medialjud så startar bilstereon om sig. Bilen har nyaste programvara. Telefonen har nyaste programvara.

Jag har inge lust att installera om telefonen varje månad. Någon som har råkat ut för samma eller vet vad man skulle kunna göra för att få detta att fungera utan att jag behöver lägga ner timmar på ominstallationer och konfigurationer.

Kan någon lösa detta så kommer jag att belöna den personen. Då det är jobbigt att hålla på med att installera om saker.

2. kendobendo

kendobendo Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    632
    Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root

MINA ENHETER

Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root
    Jag tycker inte att en bilstereo ska starta om sig oavsett om det är telefonens fel eller inte. Jag skulle nog klaga hos Volvo och se om de inte vet något mer om just detta. Du använder ju en populär telefon ifrån marknaden så nog borde dom ha hört om liknande tidigare kanske.

Får du inte löst problemet så är ju alternativen att prova med en annan telefon eller att komplettera blåtandslösningen med ett tredjepartsystem. Om du vill så kan du ju köpa en blåtands dosa hos Kjell o company exempelvis som du ansluter i bilen på AUX ingången. Så skickar du medialjudet via den och handsfree funktionen via bilens inbyggda. Inte någon jätte snygg lösning direkt men de lär funka om dock mer omständligt.