Bluetooth-mus funkar inte -- varför?

Diskussion i 'Samsung' startad av pjw, 26 mar 2012.

1. pjw

pjw Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    16

MINA ENHETER

På vinst och förlust köpte jag Kjell & Co's billigaste bluetooth-mus för att kunna koppla in till taben. Det är en Trust-mus vid namn "Zanoo" (16980, 16981, 16982). Android-systemet hittar musen och kopplas samman med den men ingen muspekare dyker upp på skärmen. Andra bluetooth-möss funkar ju. Varför inte denna? Finns det någon app som breddar möjligheterna? Eller har jag köpt grisen i säcken?:ehm:

2. pjw

pjw Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    16

MINA ENHETER

Jag kör en bump här (angelägen eftersom jag numera håller fast vid min Tab samtidigt som jag blivit lycklig ägare till en iPad...som ju inte kan använda en mus överhuvudtaget). Någon som vet något?

3. Andreas527

Andreas527 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    170

MINA ENHETER

Köp en mus som du vet fungerar så är problemet löst. Och du är säker på att det fungerar med bluetooth mus till Galaxy Tab?
    +?

Fungerar det inte direkt så finns det nog inga alternativ eller genvägar för att få den att fungera.

Asus Prime & Tapatalk

Last edited: 30 mar 2012
  4. kpeder

kpeder Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Jag köpte en bluetooth mus hos Clas Olsson och den fungerar. Kan tappa kontakten ibland men efter till och från ab bluetoothen så kör den.

5. pjw

pjw Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    16

MINA ENHETER

Vilken mus köpte du? Jag har precis köpt en på just Clas Ohlson (art.nr. 38-4086 och modellnr. MS-148BT) och den funkar ännu sämre än trust-musen från Kjell & Co. Denna dyker inte upp överhuvudtaget. Jag börjar mer och mer tycka att bluetooth är en oberäknelig skitteknik.

6. barlkarl

barlkarl Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag såg den här tråden och blev lite nyfiken, hade en mus liggande och kopplade in den och det kom upp en liten pil och det fungerade bra, det är en logitech M555b

7. walle.puh

walle.puh Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Jag kör logitech rätt igenom. Tangentbordet (iPad sägs det ) finns i ett litet fodral som även fungerar som stöd till paddan. Nu även kompletterad med logitech mus. Funkar kanon.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

8. pjw

pjw Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    16

MINA ENHETER

Ok, jag hade oturen att just mitt exemplar av musen från Clas Ohlson var kasst. Jag fick inte musen att funka vare sig i OS X, Windows eller Ubuntu. Jag gick tillbaka och fick ett nytt exemplar och det funkar strålande. Äntligen!!! Även jag har skaffat Logitechs svarta ipad-tangentbord (155 spänn på Tradera) och det funkar kanonfint. Nu kan vi köra office-program dator-stajl!