Bluetooth pairing

Diskussion i 'Samsung' startad av 24-seven, 19 nov 2010.

1. 24-seven

24-seven Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Om man har en BT handsfree kopplad till Tabben och råkar gå mer en 10 meter från Tabben d.v.s. utanför BT räckvidden, bryts den pairing man gjort, inget konstigt med det. Dock kopplar de inte ihop sig automatiskt igen när man har kommit tillbaka, vilket kan bli ganska jobbigt då Tabben ringer och man skall svara.

Hur löser man automatisk pairing? eller finns det någon widget där man snabbt och enkelt kan koppla BT headsetet mot telefonen igen utan att behöva gå in på inställningar/trådlöst och nätverk/bluetooth-inställningar och trycka på anslut varje gång...?

2. Trexgbg

Trexgbg Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    75
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Xiaomi mi 10t Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Xiaomi mi 10t Pro
    ROM:
    Orginal
    Telefon 2:
    Xiaomi mix2s
    ROM:
    Orginal
    Normalt räcker det att trycka på svarsknappen på bt headsetet för att återkoppla.

Sent from my GT-P1000 using Tapatalk

3. 24-seven

24-seven Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Verkar faktiskt fungera, tackar!

Nu skall man bara komma ihåg att göra detta varje gång man tror att man varit utanför räckvid och då pairing:en kanske brutits :)

4. agne

agne Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Dock så brukar mitt btheadset hänga sig när någon ringer, SE mw600. Man måste då svara och prata genom telefonen och när man avslutat samtalet tror fortfarande btheadsetet att det ringer och visar nummet i displayen. Det är väldigt störande finns det någon lösning på detta problem?

Sent from my GT-P1000 using Tapatalk

5. zeg

zeg Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Pixel 9 Pro XL

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Pixel 9 Pro XL
    Kör likadant och aldrig hänt för mig.
    Har alltid funkat hur bra som helst för mig. Även när man går ur och in range så parar han ihop sig så gott som direkt jämt.
    Bara haft ett problem med mw600 och det valde fel telefon en gång. Av nån anledning ville den promt ta den andra telefonen som var sparad (som för övrigt var ca 2 mil ifrån mig). Men tog bort den bara så har jag inte stött på nå problem sen.