Bluetooth problem

Diskussion i 'Galaxy i7500' startad av uffez, 14 aug 2009.

1. uffez

uffez Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej,

har ett gammalt BT-headset, SE HBH-DS970 (tror jag det heter). Det funkar dock ganska dåligt, tappar det kontakten så måste man "paira" det på nytt från början. Nån mer som har samma problem? Nån som får det att funka bra med annat headset?

/Uffe

2. obra1

obra1 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jabra BT-8040 funkar bra.. behöver inte paira om.. den hittar den direkt.. detta headset kan köras på två telefoner samtidigt.. jag anänver det till både min jobbmobil och den privata... Ljudet är lite bättre när jag pratar i min SE p1i jämfört med Galaxyn, men klart godkännt.

3. uffez

uffez Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Provade nu att spela musik med mitt DS970 - det "hackar" till då och då (ca var 30 sek)... Skulle ju gärna vilja att dessa funkar - de är underbara för både tal och musik - men jobbigt att hela tiden behöva para om... Hittar inga inställningar heller som kan påverka...

/Uffe

4. illithe

illithe Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har en HBH-DS205 och den hackar till på samma sätt som du beskriver. Eller rättare sagt, den gjorde det. Av någon anledning har den slutat med det. Vet ej varför. Kan vara senaste uppdateringen som fixade till något. Har du uppdaterat?

Annars har jag ett BT-problem. Ringa fungerar bara i ca 30 sekunder. Sen kopplar den ned headsetet och man får fortsätta samtalet som vanligt i telefonen. Har provat flera gånger. Samma sak hela tiden. Är detta något som fler har haft problem med? Tror inte det är headsetet eftersom det har fungerat till andra telefoner.

5. Shyrtol

Shyrtol Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har ett HBH-608 som fungerar ypperligt. Otroligt snappt på att para... Fungerar mycket bättre tillsammans med Galaxyn än med den gamla W760.

Har inte upplevt problemen ni beskriver men har iofs inte spelet musik i dem... går de??

6. illithe

illithe Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Shyrtol: Det verkar som om det fungerar bättre med "vanliga" headset. uffez och jag har båda stereoheadset och det verkar som om det strular mer då. Vad gäller musik i ditt headset så är det väl bara att prova att dra igång en låt när du har grejerna igång så ser du ju var det låter :)

7. uffez

uffez Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jaha, det kanske beror på stereo-delen att det blir problem. Har fn gett upp mitt headset - får satsa på nåt annat. Så fort headsetet tappar kontakten tar det en evighet att lyckas para ihop dem igen. Tyvärr.

8. Shyrtol

Shyrtol Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Den spelar upp musiken i den inbyggda högtalaren, alltså inte i headsettet.

Misstänker också att det har med stereo bluetooth'en, har läst tidigare (i våras) att android inte hade stöd för det ännu men det var ju som sagt länge sen jag läste det.

9. illithe

illithe Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har nu också gett upp. Det är helt enkelt inte användbart som det är nu. En ytterst lite tröst för mig är att det fungera precis lika dåligt i Nokias 5800. Inte bara Android som har svårt att få till bt så att det funkar.

Tyvärr så faller halva poängen med telefonen för mig efter som den är tänkt vara lika mycket musikmaskin som telefon. Just nu är det bara en jävligt dyr leksak med tveksam telefonfunktionalitet.

Låt oss hoppas att det börjar ramla in uppdateringar på löpande band snart........

10. henq

henq Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2
    Telefon:
    Samsung S22 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung S22 Ultra
    Riktigt surt med stereoheadset-problemen. Jag kör mitt mot en tre år gammal K800 och det funkar alldeles utmärkt.
    Blir till att vänta med inköp.

11. uffez

uffez Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Köpte ett nytt hyfsat billigt BT-headset, SE V300. Funkar tyvärr lika dåligt som tidigare, så jag antar att problemet snarare är Android eller Samsung. Tyvärr. Jag försöker ha mobilen i jobbet, men detta skapar stora problem. Hoppas någon förbättring kan komma med uppdateringar...

12. uffez

uffez Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Nån som har testat om BT funkar bättre med nya firmware IH8?

13. pacman

pacman Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    105

MINA ENHETER

Har inga som helst problem ed bluetooth ach parning. Det enda som är riktigt störande är att musiken tystnar en sekund ibland.

14. uffez

uffez Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Kan bara konstatera att mina problem med E/// V300 kvarstår. Efter tappad kontakt går det inte längre att paira på nytt. Så, åter till trådbundet igen tv.

15. vaensterhaent

vaensterhaent Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Lånar tråden lite om det går bra.

Min fråga är. Kan man lyssna på musik med denna bt handsfree? ´Plantronics Discovery 925 Bluetooth 2.0`. Det funkar alldeles perfekt till min Hero. det tar cirka 3 sek innan jag är ansluten till mobilen efter att jag startar den. men som sagt, musik? om jag har den ihopkopplad, så spelas musik bara i telefonens högtalare... Tack på förhand!