Bluetooth problem

Diskussion i 'Hero' startad av Gustav_H78, 14 sept 2010.

1. Gustav_H78

Gustav_H78 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tjena!

Hero'ns bluetooth har ju aldrig varit riktigt bra, blev bättre med 2.1 men inte som den borde vara.

Köpte en Bluetooth GPS(Qstarz BT-Q818XT) som jag ska köra ihop med Trackmaster för att logga spårval och varvtider när jag kör på bana med min tävlingsbil. Men min Hero vill inte para ihop sig med den. Den har klarat att para ihop sig med andra BT enheter, men inte med min nyinköpta GPS.

Min gamla Nokia E70 klarar att para ihop sig med GPS'en på första försöket. Hero'n säger att pin-koden till GPS'en är fel. Har testat med "0000"(som är den rätt koden eftersom det funkar med Nokian och datorn) och även med "1234" men Hero'n säger att koden är fel.

Är det bara att slänga Hero'n och köpa nåt som klarar att hantera BT bättre? Eller finns det några appar som kan lösa de här parningsproblemen som våra Hero's tydligen har. Någon inställning jag missat?

Har även vissa problem med BT i bilen samt ett Jabra headset. De funkar för det mesta, men långt ifrån alltid. Och ja, det är Hero'n det är fel på, andra enheter har inga problem att ansluta till mina BT pryttlar.

2. Gustav_H78

Gustav_H78 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ingen annan som har BT problem med sin Hero?