Problem: Bluetooth problem

Diskussion i 'Redmi & Redmi Note' startad av niemiz, 28 maj 2025 kl 21:57.

1. niemiz

niemiz Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0
    Hej,
    Jag funderar om någon har hittat lösning på bluetooth problem, om någon har likadant? Har läst att det kan vara OS i telefon som är problemet - då jag läst tidigare problem med bluetooth angående xiaomi enheter och jag börjar bli smått irriterad.
    Har en Xiaomi redmi note 13 pro plus, denna har Xiaomi HyperOS 2.0.6.0 och Android 15.

Ska ta upp några exempel här som jag märkt senaste tiden:

Renpho smart personvåg:
    Har en renpho våg, när jag försökt ansluta den till min mobiltelefon så lyckas det inte, det är som att bluetooth börjar ansluta men avbryts. Min lösning var att använda min gamla OnePlus mobil för ansluta den via bluetooth och lägga till wifi nätverket hemma så den synkar med routern eftersom det helt omöjligt synka med Xiaomi telefonen.

Soundcore boom 2 högtalare:
    Denna fungerar, men jag har lagt märke till oftast när jag börjat spela musik - i början, så tappar signalen väldigt snabbt, det får mig tänka problemet med bluetooth är att när den ansluts till en enhet via bluetooth, efter någon/några sekunder så avbryts anslutningen för att sedan ansluta direkt efter igen. Det är inget direkt problem i sig men tänkte värt nämna om vad problemet kanske är.

Mili Mitag:
    Köpte dessa nyss, försökt lägga upp dem i googles Find Hub app, men när de kommer upp (efter tryckt på mitaggen) och sedan på connect, och godkänna det som kommer upp från appen, så slutar det med misslyckande.
    Istället fick använda min OnePlus att ansluta, och då fungerar det på min Xiaomi - förutom funktionen att göra så taggen börjar ringa, annars ansluter den och visar hur pass nära jag är taggen.

Men det har ändå fungerat relativt smidigt med t.ex min amazfit smartklocka att ansluta, samt håller den anslutning och jag får i stort sett alla de notifikationer med mera som jag valt.

Huvudproblemet jag har är av vissa enheter som ansluts via bluetooth, som renpho personvåg och mili mitag, helt enkelt inte alls fungerar att få en fast anslutning till när man ska lägga upp enheten eller som i renpho synka över ny vikt till telefon via bluetooth.

Dessa problem är mig veterligen helt kopplad till denna redmi telefon, för de fungerar helt felfritt för min gamla OnePlus som jag inte längre använder.

Jag har prövat allt möjligt, startat om telefonen, ändrat runt i inställningar på bluetooth, lagt 'no restriction' på batteriet i appar som Find hub men framförallt bluetooth också. Prövat resettat bluetooth inställningarna totalt, rensat data och cache.

Sökt på nätet, prövat ändra inställningar i developer settings efter det.

Är det någon som har bluetooth problem med eran xiaomi/redmi mobil? Har ni hittat någon lösning?