Problem: Bluetooth-problem

Diskussion i 'Galaxy Nexus - Allmänt' startad av zam1000, 2 jan 2012.

1. zam1000

zam1000 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Tja.
    Jag har märkt att min bluetooth koppling till mitt headset, och även till min inbyggda handfree i bilen kopplar ner titt som tätt, speciellt en stund efter att "skärmsläckaren" aktiveras, men även efter ca 5 minuter. Och är man snabb så ser man även att ikonen i notifikationsfältet är nertonad men tänd igen när jag aktiverar skärmen.
    Någon som mäskt samma eller har jag missat nån vital inställning?
    Har letat men inte hittat nåt.
    /Per

2. zam1000

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Ingen som märkt samma problem?
    Jag har fortsatta problem. Blåtanden tappar kontakten men ansluter efter några sekunder.
    Blåtandsheadsetet funkar klockrent med andra lurar.

3. jishi

jishi Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    51

MINA ENHETER

Inte märkt av något liknande, har ett MW600.

Låter ju som att telefonen drar ner på effekten för att spara energi. Vad händer när den faktiskt kopplar ner? Hur märker du det?

Jag har för mig att mitt headset plingar till i lurarna när den kopplar ifrån enheten, det har jag aldrig hört från min även i de fall jag inte har spelat musik men haft lurarna i öronen.

4. fireon

fireon Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    144

MINA ENHETER

Jag har inte upplevt det problemet, har använt ett MW600 och HBH-IS800, inga problem...

5. zam1000

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Tack för svaren.

Jag har ett plantronics 965 och det säger "connection lost" för att nästan direkt efter plinga till för att det återanslutits, handfreen i min V50 tappar kontakten titt som tätt under samtal, telefonen lägger inte på, utan kontakten med blåtanden bryts och ljudet från radion i bilen börjar låta igen, ett par sekunder senare återupptas samtalet i handsfreen igen.

Problemet verkar uppstå omkring 5 minuter att skärmen släckts, (har ej kunnat kolla exakt.) Får nog ta och göra det.

När skärmen varit släckt och man aktiverar den ser man att blåtandsikonen är grå för att sedan snabbt efter att skärmen aktiverats bli blå igen.

6. hkan_json

hkan_json Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag hade liknande problem när jag provade mitt VH700 första gången. Jag tog bort och lade till det på nytt sen har det fungerat utmärkt med alla BT grejer jag använder.
    (VH700, MW600 och en Belkin grej i bilen)