Bluetooth + Spotify = strul

Discussion in 'Allmänt' started by jlarsson1978, Nov 27, 2011.

1. jlarsson1978

jlarsson1978 Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag hade tidigare en X10, nu en Galaxy Note, som jag kör tillsammans med bluetooth-headsetet MW600 från Sony Ericsson. Jag brukar koppla in headsetet till min hemmabio och köra Spotify på telefonen, vilket är en riktigt smidig lösning.

Dock uppstår allt som oftast följande problem: Musiken stannar utan någon förklaring mellan låtar, d.v.s. mitt i en playlist så slutar Spotify spela och det kommer inget ljud till headsetet. Detta händer aldrig när jag kör utan bluetooth. Tittar man på telefonen så har Spotify bara slutat mellan två låtar. Om jag startar om playlisten så funkar det igen för det mesta. Ibland måste jag starta om headsetet och bluetooth på telefonen för att få igång ljudet igen. Detta gäller även offline-låtar som alltså ligger lagrade på telefonen.

Vad beror detta på? Eftersom det hänt på två olika mobiler så måste ju felet ligga i Android eller i headsetet. Men det skumma är att det kan fungera en hel kväll för att nästa kväll strula hela tiden, så headsetet borde inte vara problemet.

Någon annan som har samma (irriterande) strul?

2. j-a

j-a Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Japp, upplever också att Spotify buggar lite när jag kör med bluetooth. Gäller både mot mw600 och när jag kör mot bilstereon. Har tyvärr ingen lösning.

3. Kurt

Kurt Adult Droid Medlem

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 15 PM

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 15 PM
    Låter som att de inte är helt kompatibla med varandra..

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk

4. Data-Danne

Data-Danne Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag hade samma problem, det visade sig inte alls ha med bluetooth att göra, utan jag körde JuiceDefender som stängde av datatrafiken för att spara batteri, och då stannade Spotify just mellan två låtar, aldrig i mitten av en låt. Jag kände mig rätt dum när jag kom på vad som var fel...
    Kör du någon sådan app för att spara batteri så kolla på det.
    Du kan kanske felsöka lite genom att synka ner en spellista och köra den i offlineläge, för att se om samma sak händer då.

5. Dirk Diggler

Dirk Diggler Android Medlem

MINA ENHETER

Händer aldrig efter att jag tog bort Green power eller vad det hette. Den stängde av datatrafiken när telefonen la sig i viloläge/stängde av skärmen med lite fördröjning. Det kunde gå två låter och sen var det stopp.

Efter det funkar det bra med min Ray och mitt MW600!

6. j-a

j-a Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag kör inga sådana program alls, jag är mer inne på att det är min desire som buggar lite med blåtanden.

7. jlarsson1978

jlarsson1978 Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag kör inga speciella appar som kan påverka, så det måste vara något annat. Tror det är någon bugg i Spotify. Tycker det programmet kan få spel ibland när man kopplar in ett BT-headset.