Bluetooth -> Stänga av Voice Dialer

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av skuum, 2 feb 2011.

1. skuum

skuum Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tja..

Har inskaffat ett bluetooth headset men har ett problem..

När jag trycker på knappen en gång på mitt headset så ringer den random folk via Voice Dialer.

Hur stänger man av det? helst vill jag avinstallera skiten då jag aldrig använder det.

Finns det nån app som tar bort system-appar ?

2. Buskavar

Buskavar Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Visst är det härligt? Jag har kunnat återuppta många gamla kontakter tack vare HTC;s fantastiska röstuppringning! :-S

Det går att tillfälligt stänga av Voice Dialer med hjälp av Titanium Backup. Problemet är att eländet återinstallerar sig vid omstart av telefonen. Ett alternativ är tex "Systemapp remover" på market. Jag tänkte testa igår men kände att jag inte riktigt hade tiden och engagemanget. Oprövat från mitt håll alltså så inga garantier...

3. Buskavar

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Nu har jag testat "Systemapp remover". Först tyckte jag det verkade vara ett skämtprogram för vad jag än markerade för program och valde avinstallera så sa det "Kan inte...". Därefter valde jag istället menyalternativet "Other" och sedan undermenyn "Disable" och det verkar fungera. Jag har disablat "Aktier", "Voice search" och det förhatliga "Voice Dialer". Jag kan inte se att jag sparat något minne men programikonerna är borta (och förblir borta efter omstart) och det viktigaste av allt: När jag trycker på headsetet så försöker telefonen inte ringa upp någon!

4. benhur

benhur Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    207
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    xiaomi redmi note 4 / Huawei P8‎

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    xiaomi redmi note 4 / Huawei P8‎
    Tror det räcker med att skicka över appsen på kortet då brukar det inte självstarta.Ligger de på det interna minnet så startar de som de bör.

5. Buskavar

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Nope funkar inte att bara flytta till kortet, been there, done that. Men det är ju egentligen bara en akademisk fråga, han som ville ha hjälp och tips klarar sig tydligen själv. ;)