Fråga: Bluetooth - Styra bilstereo

Diskussion i 'Galaxy S6 - Allmänt' startad av Jesper76, 3 jun 2015.

1. Jesper76

Jesper76 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6
    Hej

Bytte nyligen från en HTC One M7 till S6. Med HTC 'n kunde jag byta låt via bilstereon, såg artist och låt i bilstereons display. Detta funkar inte nu med S6'an. Nån som har en fix för detta till S6? Är Spotify jag kör.

(Funkar att para S6 med bt-spelaren (Kenwood) och strömma musiken, dock ej styra via bilstereon och ingen artist+låtinfo visas som det gjorde med HTCń)

Last edited: 3 jun 2015
  2. Lidodido

Lidodido Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    69

MINA ENHETER

Har inte testat detta själv, måste nog göra det... Får däremot inte in mina kontakter. Hade problem med det först på HTC:n men fick till slut till det, men nu går det inte alls pga. att man inte kan filtrera bort kontakter utan telefonnummer.

Kan då byta låt med min SBH-20 i Spotify så tycker bilstereon borde funka, men ska prova! Har en Ford själv btw.

3. n'Anders

n'Anders Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S6

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S6
    Info:
    S-View Cover
    Stödet finns i alla fall i S6:an för det fungerar för mig både med Spotify, SoundCloud och Google Music. Jag har en VW Passat 2012.
    Det enda som stör mig är att varje gång jag byter till BT-audio på spelaren så startar den Google Music - inte det program jag senast använde för att lyssna på musik.

4. Cygnus

Cygnus Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    138

MINA ENHETER

Har samma problem med min Edge och bmw 520d... Så jäkla irriterande. Beror tydligen på Samsungs Avcrp 1.5 standard. Alla andra kör version 1.4 har jag fått fram. Dvs Bluetooth standarden är för "ny" och verkar ej vara bakåtkompatibel...

Jesper76 gillar detta.
  5. Jesper76

Jesper76 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6
    Ja sjukt irriterande men tack för svar