Bluetooth

Diskussion i 'Magic' startad av Näslund, 10 jun 2009.

1. Näslund

Näslund Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Hej ni som använder blåtand. Vad har ni för erfarenheter?
    Jag upplever min Magic (Rogers v2a) lite oberäknelig.

Jag har ett Parrot MK6000 i bilen, funkar normalt kanon och kan rekommenderas.

Men Magicen har lite fuffens för sig.
    När jag ringer så ansluter den bra (öppnar bt-länken), men medan jag väntar på att någon ska svara så låter den ändå ljudet gå ut i telefonens vanliga "ear speaker".
    När någon svarar så vibbrerar den till och kopplar den ljudet via blåtand, tyvärr så tar detta ca 1 sec vilket gör mig och den som svarar väldigt förvirrad då jag inte hinner höra vem som svarat.

Sen så kan det vara lite lotteri om den kommer att koppla ut det över blåtanden överhuvudtaget.

Är det någon som har liknande eller några andra erfarenheter?

Någon som kanske till och med känner till något sätt att påverka beteendet hos blåtanden? någon app? eller kanske ett snyggt script nu när det är möjligt?

(insåg att jag nästan behövde söka i forumet för att se om frågan blivit lyft tidigare, det börjar bli en utmaning att hinna ha koll på alla trådar, bra jobbat! :D )

2. ther

ther Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    29
    Telefon:
    Google Pixel 4

MINA ENHETER

Telefon:
    Google Pixel 4
    Jag använder Philips stereo headset SHB9000, funkar klockrent att lyssna på musik i när den väl ansluter till enheten. Oftast lyckas inte telefonen synka på första försöket. Vid samtal verkar det lite slumpmässigt om jag får ljud direkt eller efter ca 1 sek som du skrev.

Jag kör fortfarande omoddad svensk Magic.. Ska roota snart ;)