Hej,Jag har skaffat en HTC Desire och jag undrar om det går att använda min nuvarande bluetooth som är en ericsson eller måste jag skaffa en ny?, Jag får nämligen inte igång den med min Decire.(hur göra)
Borde fungera, gick finfint med mitt nokia-headset. Du aktiverar blåtanden ( meny > Inställningar > Trådlöst och nätverk > Bluetooth-inställningar > Klicka på "Bluetooth" Sen startar du ditt headset Sen trycker du på "sök efter enheter" (finns i samma meny som aktiveringen av blåtand) I den gråa fältet mitt på skärmen(fortf i samma meny) där det står "Bluetooth-enheter" så står det då stå "söker" och en laddnings-symbol visas medans den söker. Efter en stund bör du ha en lista med alla blåtandsobjekt i närheten. Klicka på den enhet du önskar ansluta och följ anvisningarna. mvh /Max
Mitt headset är en ericsson MW600 och jag har försökt precis det du skriver men den vill inte komma i gång ändå,den fungerar med min andra telefon. Tycker bara att den är bra och öron musslan är inte så stor så den passar mitt öra väldigt bra.
Då vet jag åtminstånde att det borde fungera för mig också,antgligen så gör jag något fel ändå när jag skall koppla in den.Jag får fortsätta att pröva mig fram.
Har du satt headsetet i parkopplingsläget? Gissningsvis har du det avstängt och håller in strömknappen tills den visar två pilar i en "återvinningscirkel", först då går det att hitta..
Vet inte hur detta headset ser ut, men oftast håller man som Ziq säger in on/off-knappen 5-10sek tills någonting börjar blinka, vilket innebär att headsetet (eller vad det nu än är) är redo att kopplas. Parningen stängs av efter ~30sek, så man måste vara lite "med" att klicka på "Sök enheter" på telefonen/whatever.