Får ingen ordning på Bluetoothen på min tel, hittar inga svar här som kan hjälpa mig. E ny här så jag behöver all hjälp jag kan få Gör som det står att jag ska göra när jag ska aktivera min bt men får ingen kontakt har en sony ericsson bt, går det inte el är jag helt dum ?? Ngn duktig som kan veta va som e tokigt el vad jag gör för fel??
En grej som jag åker dit på varenda gång, är att jag glömmer att aktivera 'synlig för andra enheter'.
Ska försöka skriva hur jag gör, har äv kollat i instr bok på nätet o vad jag kan se gör jag rätt men här kommer en liten guide på hur jag gör inställningar-trådlöst o nätverk-bluetooth-aktiverar-bluetooth inställningar-enhetens namn, ska väl stå zte där? vidare synlighet, aktiverar då står det är synlig 120 sek. vidare Sök efter enheter, där ser jag hur det snurrar, sen händer ingenting. Kommer inte längre än så. Man ska väl få fram vilken enhet som jag har startat o vill lägga till där egentligen?
Är det en SE MW600 ska man långtrycka på en knapp på den (kommer dock inte ihåg just nu vilken det är) för att para med telefonen.
Hej! Nej det är en sony ericsson bt, kan det vara så att den inte är kompatibel m android?? Kanske e så enkelt Hade den till min gamla "vanliga" mobil, e nog så att den inte funkar till zte. Ibland e man inte så smart men jag tog bara för givet att det skulle funka. Tack ni som försökt hjälpa mig
Om headsetet är av så brukar man hålla in strömknappen inne 5-10 sekunder för att sätta igång parningsläget. Kan det vara så att headsetet redan är parat med andra enheter så kanske man måste tömma headsetet. Om du kan ge modelnamnet på headsetet så är det enklare att hjälpa. Och även vilken telefon det gäller Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk
Jag tar också för givet att den ska funka. Som Magnus sa, skriv gärna vilken model det gäller så är det lättare att hitta lösningen.
Som tidigare "talare" så behöver du kolla upp ditt bt-headset. BT är en standard där bla Ericsson har varit med och utvecklat och det är inga problem alls för android att använda sig av det. Det du behöver leta reda på är hur du aktivera ditt bt-headset i SYNC-läge (läs ihop-parning) och aktivera det. därefter aktiverar / söker du på din blade efter ditt bt-headset. Det är busenkelt om du hittar hur du aktiverar syncen bara. Lägger även med ett tips på en bra widget som jag själv använder. Bluetooth-widget
Min bt heter sony ericsson HBH-PV710. Tack för att ni vill hjälpa mig, uppskattar det verkligen Tycker att jag gjort som det står o till den gamla tel va det inga problem, men måste va jag som gör ngt tokigt ju O tel är ZTE Blade. När jag tittar på nätet så är min modell utgången Om den inte passar till android vill jag gärna ha tips om ngn bt som kan fungera vettigt, ljudet i min zte är inte så bra, den ska in på service för den har andra dumheter för sig oxå men jag vill att det ska va bra ljud i en bt.
När det är igång så trycker du in volymknapparna (både + och -) i en 5-10 sekunder tills det blinkar grönt och rött. Sen kan du söka efter headsetet i din blade.