Bluetoothheadset batteriförbrukning

Diskussion i 'Allmänt' startad av KoktGrus, 29 juli 2010.

1. KoktGrus

KoktGrus Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Hur är det att köra bluetoothheadset om man jämför med vanligt trådat headset om man ser till batteriförbrukning?

Har tänkt att köpa ett MW600 till min desire, men tycker att den redan har såpass dålig batteritid att jag inte gärna vill försämra den!

Förresten, är det någon som har detta headset som kan svara på om man kan svara på samtal samtidigt som man lyssnar på headsetets inbyggda fm-radio?

2. fireon

fireon Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    144

MINA ENHETER

Jag har ett MW600 och är jättenöjd. Batteritiden har jag inte märkt vara försämrat jämfört mot att köra ett trådat headset. Desiren slipper ju driva hörlurarna utan skickar bara BT-data. Jag har bra batteriprestanda med det iaf. Har inte provat den inbyggda fm-radion faktiskt. Men jag vet att det ska fungera. Headsetet är fortsatt ihopkopplat med Desiren över BT så radion ska stängas av när det kommer in samtal. Vet även att man kan ha det kopplat till 2 BT enheter samtidigt och låta exempelvis datorn streama musik till det samtidigt som det är kopplat till Desiren för telefonsamtal. :)