Bluetoothproblem!

Discussion in 'Desire - Frågor och problem' started by heml, Apr 24, 2010.

1. heml

heml Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Kan inte skicka över en fil till en annan mobil via bluetooth, att ta imot går bra! När man ska skicka står det parkopplad, inte ansluten..

Efter en stund så står det misslyckades skicka okänd?!
    Efter man har försökt med detta ett par gånger så hänger sig bluetoothen och går inte att stänga av eller på!
    Man måste starta om luren...

Är detta en bug eller är jag okunning?

HJÄLP!!!

2. Pallee

Pallee Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Det har hänt mig en gång sedan jag fick telefonen den 14/4, men då använder jag bluetooth ganska ofta och flitigt... starta om telefonen så löser det sig. Min gissning är att du installerat någon app som har konflikt med bluetooth på något vis, men det kan mycket väl vara, som du säger, en bugg. Sedan jag rebootade telefonen har jag inte haft några problem.

3. Birken

Birken Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

Det måste vara en bugg.
    Jag har precis samma problem med min Desire. Har stora problem med hängning när jag använder Bluetooth till att skicka filer med. Inga problem när jag inkopplat mitt Motorola headset via Bluetooth men det går inte att skicka filer och dyl.
    Har testat gratisprogrammet "Bluetooth File Transfer" men även det blev utan någon succé. Massa konstiga felmeddelande bara.

4. enmil

enmil Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Samma problem här.. ingen som vet ifall det går att fixa? Funkar inte ens efter omstart. :(