Bluetoth problem..

Diskussion i 'Magic' startad av Pelle10, 4 jan 2010.

1. Pelle10

Pelle10 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Är det någon som har en ide hur man kan få bluetoth att funka på Magic??
    Jag har en Magic som jag kör spotify på, men när jag kör mitt BT-stereoheadset (DS980 Ericsson) så packar telefonen ihop efter ett tag?
    Kör jag med HTC orginal lurar (med sladd) så är det inga problem. Tacksam för tips. (Förmodar att detta har varit uppe tidigare på forumet men hittar inget bra svar när jag söker) Pelle

2. Nissdroid

Nissdroid Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

På vilket sätt packar ihop? Jag kör min Tattoo med ett par SE IS-800 och telefonen blir rejält trög när jag spelar musik. Då kör jag ändå bara mp3 från minneskortet. Jag kan tänka mig att om man samtidigt skyfflar en massa data över nätet så blir telefonen helt fryst.

Min SE K530 spelar A2DP utan hack eller nertrögning av telefonen det minsta. Om det är hårdvaran eller Android som hanterar A2DP lite dåligt vet jag inte, men synd att en två år gammal 1500-krs mobil fungerar så mycket bättre. Mycket utvecklingspotential här alltså. :-)

3. Pelle10

Pelle10 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Min magic funkar utmärkt i 15 minuter sen låser sig telefonen och jag måste starta om, ibland kan det gå kortare och ibland längre tid men den låser sig helt och man får dra batteriet för att starta om den, men så länge den funkar så rullar det på bra, inte alls trög. Problemen kommer bara när BT är på, även om jag inte använder headset, så det bör vara något BT relaterat.

4. ivarson

ivarson Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

om du kör logcat mot telefonen kanske du ser nåt intressant..
    1. dra ner android sdk'n
    2. försätt telefonen i usb-debugging under applications.
    3. koppla in den och se till att drivarn under android-sdk\usbdrivers\ används
    4. kör sedan android-sdk\tools\adb.exe logcat och kolla vad som står i slutet på denna när du kör musik och telefonen fryser