Bluettooth headset problem med ljud försvinner vid musik

Diskussion i 'Magic' startad av mikecomputing, 7 jul 2009.

1. mikecomputing

mikecomputing Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har haft detta uppe innan men vill ändå utreda det lite mer på djupet.

Vet att blåtand strular än del men e det bara jag som har problem med att ljudet försvinner flera sekunder ibland?

Jag har ett Jabra headset BT6210s och funderar på om det e för dåligt headset.

Likaså är all min musik encodad i Vorbis. Vet att Vorbis drog mer CPU på exempelvis min före detta nokia e71 men rimligen borde väl moderna DSP:ar ha stöd för vorbis också (som i fallet mp3) och därmed belsastas inte CPU:n? Nån som vet mer om detta eller har en länk till DSP/CPU specarna?

Annars skulle ju detta vara en faktor till mina problem. För om CPU:n har fullt upp med att decoda Ogg frames samtidigt som den tvingas göra omsändningar över BT borde det rimligen bli en massa buffer underuns :-/ Har testat med den där widgeten för att ändra CPU till 500Mhz men ingen skillnad alls. (vet inte ens om appleten funkar för NÅN slags skillnad borde det ju bli? Stängt av Wlan osv... hjälper inte heller...

Så min fråga är:

1. Nån som har liknande problem (med ljudet allså)?

2. I så fall hur yttrar det sig och vad för musikformat etc.

3. Om inte vad har ni för headset? och vad för musikformat osv...

Vill verkligen ha svar på detta. så skriv gärna. Vore najs om vi kunde hjälpas åt lösa det om nu fler har samma problem.

I mitt tycke är inte överklockning en lösning utan bara en Quck&Dirty metod. Kanske finns det bättre uppspelare? Bättre optimerade drivare för DSP:n vad vet jag? Bättre kernel överhuvudtaget.

Jag kör just nu ION NK2 men körde nandroids innan men samma problem.

OBS! håll denna tråd ren från andra blåtandrelaterade frågor såsom paring etc.. Det är visserligen pockså ettt problem men offtopic till ovan problem :-)

Last edited: 7 jul 2009
  2. topfs2

topfs2 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Kan säga att jag hade hackande ljud i när jag testade ett BT AD2P med HTC Magic också, dock flashade jag in nk02's lite ion som näms i en annan tråd och då fungerade det bra, inget hack alls.

Dock ska tilläggas att jag inte gjorde någon lång testning utan körde nån låt bara där innan flashning det hackade många gånger i varje låt.

3. wallis

wallis Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Jag kör inte blåtand utan med snöre.. Men det kan hacka lite då med. Å får jag sms eller mail så i bland blir det knäpptyst, ibland hör jag signalen å ibland låter det bara illa. Men jag upplever som sagt att ljudet försvinner ibland ändå!!

4. topfs2

topfs2 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har märkt det med, dock blev det bättre i nk02's ion rom. Inte helt borta där heller tyvärr men betydligt mindre störande.

5. SwedBear

SwedBear Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    52
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S7 Edge

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S7 Edge
    Telefon 2:
    Samsung S6 Edge
    Telefon 3:
    iPhone 6s
    Platta:
    Nexus 9
    Platta 2:
    Nvidia Shield Tablet
    Övrigt:
    Nvidia Shield TV. Samsung Gear S2 Sport.
    Jag hade det problemet (ljud-drop-out) med mitt blåtands-headset och det försvann när jag stängde av Wifi. Så när jag är ute och går så stänger jag av Wifi och då funkar mitt ericsson headset bra. Åtminstone tills batteriet tar slut då den plötsligt stänger av och musiken dånar ut från telefonen :).

6. wallis

wallis Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Min WiFi är av hela tiden.. Så det är inte det som stör mig!!