Fråga: Bör man tänka på något om man köper en 3-brandad S2a?

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av lono, 12 dec 2011.

1. lono

lono Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    88

MINA ENHETER

Funderar på om jag ska köpa en begagnad S2a eller ej. Enda kruxet är att den är låst till Tre, men från det jag läst så ska det vara rätt så lätt att låsa upp S2or själv, stämmer det?
    Men hur funkar det med garanti då, är det lätt att återställa till 3s originalskick(på blade så finns det tex ett gäng återställnings ROMs man kan använda sig av innan man skickar innan luren på garantiärenden).

Jag antar att 3s original ROM är rätt bloatad, så finns det någon bra "vanilla" Samsung Touch Wiz ROM(skulle vilja testa touchwiz innan jag ger mig på cm7 etc)?

2. limpandahlbom

limpandahlbom Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Lätt som en plätt att låsa upp den, ja det är mycket skit appar i 3s mjukvara men bara att slänga in en ren rom via odin :)

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

3. lono

lono Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    88

MINA ENHETER

Nice! Blir mer och mer sugen på denna lur.

Finns det något lätt sätt att återställa den till stock? Kan man göra en nandroidbackup via ROM-manager på en orotad S2a?

4. elpapo

elpapo Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    92

MINA ENHETER

Jag köpte en vit S2 låst till 3 till frugan på expert förra veckan. En svart till mig IDAG! :)

299kr i mån i 24mån, första 5mån halva priset (fram till påsk), slår man ut det på 24mån så blir det 268kr i mån och jag får använda potten på 299kr. Inget för luren... känns ju väldigt billigt!? :)

Köpte som sagt 2 lurar så det känns som ett kap!

5. lono

lono Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    88

MINA ENHETER

Den dealen lät ju faktiskt inte så dumt. Inget jag missar? I vanliga fall brukar man ju aldrig tjäna på att binda upp sig jämfört med attt köpa luren kontant. Men får du ringa för hela månadskostnaden så är det ju riktigt smutt.

Om du har bil så kanske du ska passa på på denna också som just dök upp i köp och säljforumet. :)
    https://swedroid.se/forum/60780-rea-billaddare-samsung-galaxy-s2-i9100.html

Och undrar fortfarande om någon kan tipsa mig om hur man lättast gör en backup på stock ROM för eventuella garantiärenden. Funkar det att göra nandroid med rom-manager på en orotad lur?

6. Talisman

Talisman Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Jag köpte också en Tre-låst S2a, begagnad.

1) Clockwork recovery
    2) Flasha lämplig rootad ROM
    3) Kör upplåsningsappen

DOCK undrar jag om det är så att man borde byta modem. Jag har läst att folk som har Tre får mycket bättre nätkontakt om de flashar Trespecifikt modem. Själv upplever jag att jag har påtagligt mycket sämre täckning och mer droppar från H till 3G än jag hade på min N1a.

Någon med telenor som undersökt detta och ev bytt modem i telefonen?

7. elpapo

elpapo Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    92

MINA ENHETER

Pratade med Phonehouse kundtjänst innan jag slog till och de sade att det är pott 399kr i mån som gäller och att halva priset fram till påsk kampanjen är slut för länge sedan. Sen ringde jag 3 kundtjänst och de säger samma som phonehouse, dock samma pott 299kr i mån. Jag vet inte om det bara är expert som kör med det kampanjen!?

Jag nappade iallafall direkt innan någon ångrar sig! Trots allt 2 lurar jag behövde. :)

8. lono

lono Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    88

MINA ENHETER

Ah, tackar. Men gjorde du ingen backup på Tre-romen? Eller kan man lägga in clockwork på en orotad telefon och göra nandroidbackup på original-romen(tag sen jag rotade en telefon och kommer ej ihåg hur det var)?

9. serch826

serch826 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

om du vill tillbaka till 3 firmware, so är det bara att ta hem nån från XDA och flasha via odin och så blir din lur som när du fick från 3