Problem: Börja samla info angående alla DOA?

Diskussion i 'One X - Allmänt' startad av berkaking, 20 maj 2012.

1. berkaking

berkaking Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Även jag är tyvärr drabbad utav en sämre monterad hox. Men att söka och läsa sig till någonting börjar vara riktigt tungt med alla dessa trådar. (Och nu blev det en till)

Min lider främst av problemen kring vänsterkanten av skärmen. Behöver inte speciellt hårt tryck, i princip hela vänstra kanten är "lös". Och med det menar jag att man ser att glaset trycks ner och tar mot skärmen, då bildas den fina vågeffekten. Har även genomlysning efter vänsterkanten. Högra sidan sitter fast och har ej problemet.

Har ej letat detta problem, utan den är så pass "lös" att ett lätt tryck framkallar detta.

Efter att ha sökt har jag sett att många har en glipa mellan skärm och kant. Jag kan inte se någon glipa, men varför jag sökte var för att jag störde mig på att när telefonen sitter i laddning och den röda dioden lyser, lyser den även mellan chassie och skärm (eller gummilist?). Är det så på alla, eller beror det på någon glipa?

Nåväl, kommer DOA pga skärmen, går knappt hålla i telefonen utan att det syns.

Det jag kan tycka vore intressant och även kanske andra?, var om dessa telefoner som har problem gick att utläsa via vilken batch dom var ifrån?

Min är grå, HT24BW och Taiwan

Last edited: 20 maj 2012
  2. Cubalibre

Cubalibre Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER