Börjar ångra mig

Diskussion i 'Xperia X10 (2010)' startad av prng, 25 apr 2010.

1. prng

prng Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Fick tillfället att testa en kompis "desiré" som han så käckt kallar sin nya HTC och jag får lov att säga att jag faktiskt börjar ångra köpet av X10an

Skärmen är fantastiskt mycket mer mottaglig och lättanvänd än X10ans skärm och den påminde mycket om känsligheten i en Ajfåån.

Upplever andra x10 ägare samma "sloggines" i skärmen eller har jag ett måndagsexempler...vet ju att mycket av kritiken på x10 har varit relaterad till skärmen men jag har trott att de "problem" jag har men min x10 och dess skärm var ett generellt "andriod-fel" men tydligen inte :(

2. shaddack

shaddack Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Upplever också att man får trycka lite mer bestämt på X10:ans skärm. Man får nog vänja sig vid det men jag tycker inte det är något problem.

3. Hyddan

Hyddan Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    24

MINA ENHETER

Tur att man är gammal. Jag har så mycket lagg inbyggt i mig själv så i normalläget så är X10:an snabbare än jag. Det finns tillfällen då jag är snabbare men då hinner jag bara ta ett djupt andetag så har allt löst sig. Allvarligt talat så är det vetenskapligt visat att det är de korta fördröjningarna på en eller ett par sekunder i kommunikationen med datorer som förorsakar mest skadlig stress. Långa väntetider kan man förhålla sig till men de korta väntetiderna stör bara arbetsflödet. I realiteten så tror jag inte att man blir märkbart mer produktiv om man byter till en apparat med lite mindre väntetider men man blir mindre stressad.
    Jag är helnöjd med min X10:a. Kanske kan det bero på att jag lärt mig att inte störas av bagateller.

4. Gnarlshead

Gnarlshead Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

*jag har så mycket lagg i mig själv* underbart!! Upplever så själv! :-D Har väl blivit gubbe så jag störs inte av all *lagg* som folk klagar på.

Last edited: 25 apr 2010
  5. ef98dpa

ef98dpa Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    53

MINA ENHETER

Åh fy f*n, då kanske jag borde omvärdera mitt köp av en vit X10 när de olåsta släpps. Som du säger så är de korta väntetiderna inte att leka med, men det kanske är pga av relationen dvs en sekunds fördröjning när man förväntar sig att det ska ta hundra- eller kanske tusendelar av en sekund är ju rätt stor skillnad mot om det tar en dag eller två...

När det dock gäller riktiga relationer, så accepterar jag iaf en större fördröjning av min sambo än en kompis vilket kan jämföras med X10(den bildsköna sambon) och Desire(den fula kompisen)...så det blir nog en X10 iaf ;)

6. UlfrikTB

UlfrikTB Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Sony Xperia XZ2 Compact

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Sony Xperia XZ2 Compact
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab 10.1
    ROM:
    AOSP 6.0 Marshmallow
    SE har sagt att det är ett mjukvarufel som kommer att fixas, t ex det med att a:et ibland inte registreras av telefonen.

7. Hampan

Hampan Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Jag har en N1 också men föredrar X10 , är väldigt mycket en smaksak.
    Den något långsammare skärmen på X10 överväger för mig inte följande saker som desire och n1 har gemensamt:
    Metalliskt ljud
    PenTile matris som ger en för mig svårläst text
    Problem med AMOLED skärm i stort, röd tint i allt vitt och brutalt översaturerade färger
    Fulare design
    Sämre kamera
    Mindre skärm
    Tyngre vikt

Alla lurar har sina fördelar och nackdelar och alla har vi olika smak :-)

8. Cap_a

Cap_a Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    16

MINA ENHETER

Har du någon länk till SE's kommentar kring detta? Intressant läsning...:teeth:

9. tkarki

tkarki Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Andra skärmtangentbord till X10 har väl inte samma problem med 'A' knappen, jag tyckte då iaf att det fungerade bra när jag körde andra men hade lite problem innan jag bytte...

10. Papazian

Papazian Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    27

MINA ENHETER

Hade jag gärna också sett :)

11. UlfrikTB

UlfrikTB Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Sony Xperia XZ2 Compact

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Sony Xperia XZ2 Compact
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab 10.1
    ROM:
    AOSP 6.0 Marshmallow
    Det var någon som hade fått det som svar från supporten, så jag har ingen länk, kan bara hoppas på att det stämmer. Men tycker att det borde göra det. Inte för att jag tycker det är ett jätteproblem. Inträffar inte direkt ofta.

12. mikrokiwi

mikrokiwi Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    74

MINA ENHETER

precis, detta måste vara ett mjukvaruproblem. jonasl hade ju samma problem med sitt tangentbord i landscape efter att han hade skalat om till X10/milestone-upplösning, men det fixade han ju snabbt :)

13. tlubtu

tlubtu Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    20

MINA ENHETER

Kanske var mitt svar jag fick från SE:s Xperia-support (min fråga gällde dock enbart tangentbordsproblemet och inte skärmens respons):

"Hej Per!

Tack för att du kontaktade Sony Ericsson Contact Center.

Vi beklagar problemet med din Sony Ericsson Xperia X10.

Detta problem har att göra med mjukvaran i telefonen och vi arbetar på en uppdatering till telefonen som förbättrar bland annat tangentbordet.
    I dagsläget har vi ingen information om när en uppdateringen blir tillgänglig men det du kan prova tills dess är att installera något annat tangentbord som t.ex "Smart Keyboard" men observera att denna mjukvara inte är supporterad av Sony Ericsson.

Med vänliga hälsningar,
    /Rickard
    Sony Ericsson Contact Center

E-post: [email protected]
    Web: www.sonyericsson.se
    Telefon: 013-244500"

14. Cap_a

Cap_a Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    16

MINA ENHETER

Tack!

15. Johankp

Johankp Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

smart keyboard ÄGER! kommer fortsätta anv detta tangentbord även om SE fixar felet med A i en uppdatering

16. bjoli

bjoli Senior Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    120

MINA ENHETER

Jag skulle tro att en del av problemen med X10 kommer av att den körs på Donut/1.6. 2.x är bättre optimerat på flera sätt.

17. Spuute

Spuute Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Har så jävla länge velat fram och tillbaka mellan x10 och htc desire, och motorola milestone. Och är nu trött som fan på att jämföra telefoner så imorgon åker jag iväg och köper mig en x10! Få se vad man tycker om den sen :)