Börjar ångra mig

Diskussion i 'Desire HD' startad av Xcer, 12 nov 2010.

1. Xcer

Xcer Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Börjar ångra mig att jag förbeställt DHD

Nästan alla har problem med den och det inte så små problem heller. Aino var min förra mobil och den funka fan klockrent, även fast den inte va smartphone. Med fler funktioner kommer självklart mer buggar.

Vad tycker ni jag ska göra nu då? Vänta X antal dagar och köpa DHD, Köpa SGS eller vänta tills det kommer nyare mobil?

2. Pallee

Pallee Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Kanske kolla på en DZ? eller Desire? annars är väl båda dina förslag bra...

3. anarfox

anarfox Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    38

MINA ENHETER

Jag vågar inte svara på vilken mobil du ska skaffa men bara för att lugna dig lite kan jag säga att jag inte haft ett enda problem med min telefon (frånsett att jag spräckte simkortsluckan men det får räknas som handhavandefel).

4. Maximus3D

Maximus3D Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    580

MINA ENHETER

Det är inte så illa som det kan se ut med DHD, visst jag kan förstå att första intrycket blir att den är värdelös och oanvändbar. Men du köper ingen tegelsten för 6000kr, du får en rejält bra mobiltelefon med massa extra funktioner. Använd bara lite vanligt sunt förnuft så räcker batteriet 1-2 dygn.

Oavsett vilken mobil du väljer så lär du hitta grejor som du stör dig på och som du kommer att ogilla. Men efter att ha använt DHD nu ett tag så kan jag inte hitta mycket att klaga på, visst vissa grejor kan förbättras med uppdateringar av mjukvaran och det lär nog inträffa så småningom men än så länge är telefonen så pass ny och färsk att alla kunder inte har fått den än.

/ Magnus

5. BleakRoe

BleakRoe Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag har inga problem med den. Har dock bara varit androidanvändare i en och en halv dag. Men på min DHD fungerar alla basicsaker som surfa, ladda hem appar, mms, sms, ringa, synca med google, angry birds flyter hur fint som helst, jag ser inga streck i min skärm som det rapporterats om. Skärmen är mycket bra. Det laggar inget när man hoppar mellan de 7 skärmarna. Det jag stört mig mest på är att webbläsaren laggar lite.

Jag var också sjukt osäker på om jag skulle köpa en DHD eller inte, jag var sugen på en androidtelefon men det var bara DHD som verkade intressant. Med alla larm som kommit blev jag också osäker på om det var en vettig investering men så här andra dagen så ångrar jag mig inte iaf. Får se om det blir strul längre fram :)

6. RogerP

RogerP Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    124

MINA ENHETER

Instämmer tillfullo. Mycket nöjd med min DHD!.

7. TazZy

TazZy Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    188

MINA ENHETER

Var också osäker efter ha väntat sen i somras princip.. Men fick min förra Onsdagen och det var min första androidtelefon och jag kan ärligt inte vara mer nöjd över telefonen. Pillar på den konstant och man lär sig nya saker hela tiden .. :P

8. Michko

Michko Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    126

MINA ENHETER

Vet inte vad alla har problem men, visst det där batteri buggen men det gick ju fixa till enkelt. Är hur nöjd som helst med min DHD funkar fint fint...

9. fredrikstorm

fredrikstorm Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Jag är galet nöjd och det enda som inte funkar så bra är htcsense.com

10. Mackeman

Mackeman Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

samma här, är också galet nöjd efter 2 dagar som androidägare!
    antingen har folk bara haft otur med vissa ex eller varit oförsiktiga med installation av vissa apps etc.

kan varmt rekommendera DHD!

11. MaskinParken

MaskinParken Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har haft min mobil sen den 3/11 och det enda jag verkligen jag har stört mig på är att jag lyckades montera copter-displayskyddet lite fel (fick in tygfibrer från den medföljande trasan, detta är dock undertecknads fel :innocent:). Så det finns med andra ord inga anledningar att ångra sig :teeth:

/Patrik

12. Revelations

Revelations Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15
    Telefon:
    Samsung Note 8

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Note 8
    Älskar min DHD, första jag hörde från en Iphone ägare när han såg min DHD var "woooooow". Och SGS ser liten och billig ut jämfört med DHD.
    Batteriet och kameran kunde varit bättre, men de är långt ifrån dåliga. Jag kör max ljusstyrka, skärmen drar mellan 70 och 80% av batteriet och den håller ändå i 10-11 timmar.

13. svempa

svempa Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Köpte eftersom min dotter är väldigt nöjd med sin Desire, ej HD. Väldigt mycket krångel, annars en kul leksak. Som ren tel gillar jag den inte. Ibland drar en hel radda program igång när det ringer, finns ingenstans att trycka för att svara. Då blir jag skogstokig. Kan man hoppas att en framtida uppdatering får ordning på eländet?

14. svempa

svempa Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Kan det vara som du skriver, för oss Androidnybörjare, att vi är för vana med andra plattformar?

15. NervsOfSteel

NervsOfSteel Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ta bort ditt htcsense konto på mobilen och lägg till det igen. Då borde det fungera. Jag hade samma problem och när jag tog bort och la till det igen fungerar det felfritt.

16. svempa

svempa Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Dum fråga kanske, men vad är vitsen med Sense? Jo, det funkar för mig.

17. Automan

Automan Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

För mig började mitt androidliv den sista augusti med motorola xt720... varade ca1mån sen pallade jag inte med den mer för programvaran kändes lite buggig och det störde mig, och att de underklockat den osv och det troligtvis skulle ta evigheter att få froyo till den.

Sen blev det en sgs 16gig som jag var helt lyrisk över, men kunde aldrig smälta att den var så lik iphone både till utseende och upplägget i deras programvara.. att den var så lätt störde mig också hela tiden faktiskt, var förutom det skitnöjd med den och trotts jag inte fick någon skärpa i kamerans bilder så blev jag imponerad av hur bra den klarade sig utan blixt.

Var redan när jag skulle skaffa sgs bestämd på att jag förr eller senare skulle skaffa dhd'n för den verkade ha allt jag ville ha, så efter en kort tid med sgs så blev det en dhd och trotts det inte var likadan wowkänsla som när jag fick sgs så var jag ändå mycket nöjd med denna dhd.
    Kameran verkade bli lite skarpare och framförallt mer detaljrik, men batteriet var ju inget vidare.. blev bättre efter ca10-15laddningar, skärmen är fin och naturliga färger mot sgs onaturliga överdrivna färger, inte helt superperfekt passform på luckor, men man får väl ta det för det är nog ingen mobil som är helt perfekt byggd vad jag märkt. Denna dhd känns helt perfekt att hålla i för mig, ligger så skönt i handen, skärmen är precis lagom stor med fin lyster och skärpa, ljudet är lite lågt och ljust men kan låta riktigt bra om man har bra kvalitet på musiken som över 196.. helst 320kbps. Men använder man riktigt bra lurar så får man ett extremt bra ljud där tyckte jag.

Jag har väl ca 1-2veckor till med denna om jag ska hålla igång min trend på byte av telefoner ;) men det dyker säkert inte upp något inom den tiden som är minsta intressant och jag riskerar ju en örfil från fästmön om jag skaffar en till.... kanske får lugna ned mig någon månad nu :) hon fick ju min motorola och är skitnöjd med den så då tyckte hon inte det var fel av mig att skaffa en annan ;)

Satt och pillade en del på motorolan, pillade mycket mer på sgs.... och denna har jag fasiken pillat på allra mest, men det är faktiskt mycket kul med androidtelefoner om man får tag på den man trivs med.

Edit: glömde nämna en viktig sak, vad man än väljer för telefon, någon android eller annat så är det ALLTID något som man stör sig på lite, det finns ingen perfekt telefon just nu eller närmaste framtiden. Och inte någon mobils kamera som kan på något sätt jämföras mot en riktig digitalkamera och allra minst en systemkamera, en mobilkamera är bara för att kunna ta bilden istället för att inte kunna, hoppas det gick att få ut något vettigt ur allt mitt svammel ;)

Last edited: 12 nov 2010
  18. svempa

svempa Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Förstår exakt. Jag håller på med, OT, mappning av motorer till tävlingsbilar. Till slut fick jag en kille i Australien att göra "mitt"program.

19. NervsOfSteel

NervsOfSteel Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Du kan synka dina kontakter med sense, Spåra den om den blir stulen, Låsa den om du tappar bort den eller rensa den från alla personliga data (Ej minneskortet) och lite annat smått och gått. Youtuba htcsense.com så borde du hitta videos som visar funktionerna.

20. monkie79

monkie79 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    48

MINA ENHETER

Min fungerar klockrent. Oftast så är det ju så att det man läser på forum är just problem för det är då man skriver i ett forum. Funkar det så brukar man mer typ hjälpa dom som har problem.
    Jag tror att de flesta Desire HD fungerar utan problem :)