För mig började mitt androidliv den sista augusti med motorola xt720... varade ca1mån sen pallade jag inte med den mer för programvaran kändes lite buggig och det störde mig, och att de underklockat den osv och det troligtvis skulle ta evigheter att få froyo till den.
Sen blev det en sgs 16gig som jag var helt lyrisk över, men kunde aldrig smälta att den var så lik iphone både till utseende och upplägget i deras programvara.. att den var så lätt störde mig också hela tiden faktiskt, var förutom det skitnöjd med den och trotts jag inte fick någon skärpa i kamerans bilder så blev jag imponerad av hur bra den klarade sig utan blixt.
Var redan när jag skulle skaffa sgs bestämd på att jag förr eller senare skulle skaffa dhd'n för den verkade ha allt jag ville ha, så efter en kort tid med sgs så blev det en dhd och trotts det inte var likadan wowkänsla som när jag fick sgs så var jag ändå mycket nöjd med denna dhd.
Kameran verkade bli lite skarpare och framförallt mer detaljrik, men batteriet var ju inget vidare.. blev bättre efter ca10-15laddningar, skärmen är fin och naturliga färger mot sgs onaturliga överdrivna färger, inte helt superperfekt passform på luckor, men man får väl ta det för det är nog ingen mobil som är helt perfekt byggd vad jag märkt. Denna dhd känns helt perfekt att hålla i för mig, ligger så skönt i handen, skärmen är precis lagom stor med fin lyster och skärpa, ljudet är lite lågt och ljust men kan låta riktigt bra om man har bra kvalitet på musiken som över 196.. helst 320kbps. Men använder man riktigt bra lurar så får man ett extremt bra ljud där tyckte jag.
Jag har väl ca 1-2veckor till med denna om jag ska hålla igång min trend på byte av telefoner

men det dyker säkert inte upp något inom den tiden som är minsta intressant och jag riskerar ju en örfil från fästmön om jag skaffar en till.... kanske får lugna ned mig någon månad nu

hon fick ju min motorola och är skitnöjd med den så då tyckte hon inte det var fel av mig att skaffa en annan
Satt och pillade en del på motorolan, pillade mycket mer på sgs.... och denna har jag fasiken pillat på allra mest, men det är faktiskt mycket kul med androidtelefoner om man får tag på den man trivs med.
Edit: glömde nämna en viktig sak, vad man än väljer för telefon, någon android eller annat så är det ALLTID något som man stör sig på lite, det finns ingen perfekt telefon just nu eller närmaste framtiden. Och inte någon mobils kamera som kan på något sätt jämföras mot en riktig digitalkamera och allra minst en systemkamera, en mobilkamera är bara för att kunna ta bilden istället för att inte kunna, hoppas det gick att få ut något vettigt ur allt mitt svammel

Click to expand...