Problem: Börjat missa samtal, s3lte

Diskussion i 'Galaxy S3 LTE' startad av jkristiansen, 7 mar 2013.

1. jkristiansen

jkristiansen Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11
    Telefon:
    LG G7 ThinQ

MINA ENHETER

Telefon:
    LG G7 ThinQ
    Nu har jag börjat upptäcka att min ganska nya s3lte också missar samtal precis som s2lte gjorde för mig. Skillnaden är att min fru säger att det nu inte går fram signaler i hennes lur som det gjorde när hon ringde min gamla s2lte.
    Pratade med samsung och den förste sa att den nya uppdaderingen som vi med tele2 väntar på kommer lösa problemet, men när jag senare pratade med annan på kundtjänst så finns inget problem med med modellen så det blir reparation.

Missade samtal händer även hemma högst upp i hyreshus med tele2 mast ca 3 meter upp från mitt vardagsrum. Alltid full 4G och alltid full 3G. Någon som hört om uppdateringen ska lösa problemet eller som vet varför?

Trodde samsung och operatörerna fixat 4g buggen sen den misslyckade s2lte.

2. docky34

docky34 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

har haft samma problem under de senaste månaderna.. samtal som inte kommer fram/ringer på andra sidan osv...
    Allt jag får är ett sms där det står att någon har försökt att kontakta mig men inga missade samtal visas... gansak irriterande tycker jag. Jag bytte S II LTE p.g.a. samma problem och nu återskapas den på nytt... telefon eller öperatör???

3. jkristiansen

Mottagna gillanden:
    11
    Telefon:
    LG G7 ThinQ

MINA ENHETER

Telefon:
    LG G7 ThinQ
    Jag tycker absolut att det är fel på telefon som inte är fullt kompatibel med svenska operatörers nätverk vid lansering.

4. rörmokarn

rörmokarn Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    16

MINA ENHETER

Tror det har med operatören att göra, då jag bara upplever detta problem på vissa platser...

5. jkristiansen

Mottagna gillanden:
    11
    Telefon:
    LG G7 ThinQ

MINA ENHETER

Telefon:
    LG G7 ThinQ
    Kanske. Menar du platser med dålig täckning? Kan man ha bra 4G samtidigt man av någon anledning inte har 3G fast man inte ser det? Då går den kanske inte ner från 4G vid inkommande samtal?

Sen tycker jag att telefonen ska vara anpassad till alla platser när den lanseras? Och hur kunde dom med en uppdatering i s2lte fixa problemet om det vore operatöres fel?