Bokläsare och format som funkar i Transformern

Discussion in 'ASUS' started by MrHydrodynamic, Jul 31, 2011.

1. MrHydrodynamic

MrHydrodynamic Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Mitt största argument till just en platta är att jag vill läsa böcker på den. Hur fungerar bokläsaren? Vilka alternativ finns? Vad ska man ha för format? Var köper man böcker? Vad kostar böckerna?

Jag kände och klämde på en väns transformer och fick öppnat "Bokhyllan" och laddat in en bok och jag såg att jag nog kunde trivas med det formatet. Vad är krånglet? Vem kan mest?

2. loke

loke Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

Har bara testat programmet "Aldiko" och det fungerar mycket bra. Jag lånade e-böcker från biblioteket i epub-format vilket gick smidigt och var enkelt.

MrHydrodynamic likes this.
  3. Sneaky

Sneaky Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Finns väl inget direkt krångel. En tablet fungerar som en ebokläsare. Den är inte lika optimal som en läsplatta med e-inkskärm i och med att man kan bli trött i ögonen när man läser länge på en LCD, men ärligt talat är det inget jag märkt när jag läst på telefoner.Tycker det där är överdrivet. Å andra sidan är inte e-inkskärmar lika bra som en tablet för att läsa .pdfer så där vinner transformern.

Rekommenderar Aldiko reader. Mycket bra ebokläsare för .epub-filer.

4. foh

foh Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

De flesta stora bokhandlare har väl en egen app till Android. Nu är det väl mest Amazon som skapat sitt eget, stängda format. Men Kindle-appen finns och fungerar minst lika bra som Aldiko vill jag påstå.

Nackdelen som jag ser det är väl att skärmen på Transformern kan vara lite jobbig att läsa på, ungefär som en dataskärm kan vara. Speciellt utomhus. Plus att den kanske är i lite tyngsta laget.

Själv har jag beställt en läsplatta (dvs e-ink-skärm) som bör komma i veckan. Tänkte att man kunde kombinera de två, läsplattan för tyngre läsning och Transformern då man vill fortsätta läsningen lite sporadiskt.

5. CML

CML Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag har läst en hel del på min platta och jag tycker det funkar bra! Använder mig av kindle främst och skruvar ner ljuset max och tar sepia som inställning dagtid. Det funkar kanon. Nattetid finns nightmode/black and white vilken jag tycker är jättebra, nästan inget ljus och inte alls jobbigt för ögonen. Stort plus att man inte väcker sambon med lampan när man läser på kvällen/natten!

6. crazyrobban

crazyrobban Adult Droid Medlem

Operatör:
    DGC
    Telefon:
    Galaxy Note Edge

MINA ENHETER

Operatör:
    DGC
    Telefon:
    Galaxy Note Edge
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab Pro 8.4
    ROM:
    CM 13
    Köper via kindle, sjukt bra!
    Älskar ljus-alternativen (svart på vitt och vice versa) och att om jag läser en bok i plattan, sätter ett bokmärke, och får för mig att läsa på telefonen någon gång, så börjar jag där jag satte bokmärket i plattan. :)

7. pbv302

pbv302 Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag får det inte att fungera på elib och standardbrowsern...har lånekort i västragötaland...När jag fyllt i kortnummer/kod kommer jag till en sida med en knapp "ladda ner boken" motsv men klickar jag på den tar det stopp i en sida med en massa kod...:(

Nån som har några tips?

8. MrHydrodynamic

MrHydrodynamic Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

En fråga, jag har ännu inte köpt Asusen ännu men ämnar göra det i USA i höst när jag är där. Idag har jag en X10 Mini, går det att ladda hem böckerna till den, dvs köpa här innan jag åker och sedan synka med Asusen när jag är där?

Risken är att den kommer att vänta på mig första dagen, sedan ska jag till ett ställe utan internetuppkoppling, så det är där jag vill läsa böckerna! ;)

Dvs Kindle - Köp bok så jag kan välja i lugn och ro. Åk dit, få Asusen i handen, få ett par dagar på sig att fixa iordning den, vill inte offra den tiden åt att hitta böcker då utan bara få den i ordning med programvara och alles och sedan synka in eller kopiera från SD-kort eller nått så att jag får minst två böcker med mig på resa i USA.

Hoppas ni förstod frågan!

9. stantemo

stantemo Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Testat att spara länken och sen öppnat den med en filhanterare?

Sent from my LG-P990 using Tapatalk

10. pbv302

pbv302 Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Funkar inte. :(