Bokmärken i browsern

Diskussion i 'X10 Mini/Mini Pro' startad av thesslin, 9 aug 2010.

1. thesslin

thesslin Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag kör xmarks som synkar bokmärken mellan browsers men märkte att browsern i x10 minin inte har några foldrar för sina bokmärken. Detta gör det ganska rörigt. Jag har testat andra browsers men tycker den som följer med räcker..... förutom just det med avsaknaden av katalogstruktur. Är det något som jag missat eller gått snett? Eller är det bara avsaknaden av funktionen??

2. teddyjohan

teddyjohan Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

X10 Mini verkar vara byggt enligt någon slags tabula rasa-princip, alltså, bort med allt och in med allt på nytt. Nackdelen är att man inte gjort mer än minsta möjliga i alla egna appar vilket innebär att ingen komponent känns mer avancerad än på en SE feature phone....

Jag tror, men vet inte, att det finns en app för att synka mellan browsern och Chrome, men du kan nog hur som helst inte använda kataloger är jag rädd. Personligen tycker jag att bokmärkena är lite svåråtkomliga - det känns lite primitivt att behöva starta webbläsaren och ladda startsidan (som man aldrig vill komma åt ändå) för att komma åt bokmärken snarare än att komma åt dom utanför läsaren och komma rätt direkt.

Å andra sidan såg jag ingen katalogstruktur på mina HTC-mobiler heller, men jag kan ha missat det.

3. thesslin

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

För synkningen använder jag xmarks som funkar helt ok mellan Safari, IE, firefox, Chrome. Men det var just katalogstrukturen som jag saknade. Sen är det konstigt att en Android telefon inte har synkning mot Chrome... men det kanske kommer i en uppgradering.... i en galax långt långt borta ^^

4. teddyjohan

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Android i 2.2 har synkning mot Chrome, men den lär inte X10 Mini få.

5. thesslin

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Typiskt... är det så stor skillnad på 2.1 och 2.2 ??

6. teddyjohan

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det är ett stort hopp mellan Android 1x och Android 2.0/2.1, och ett ganska stort hopp mellan 2.1 och 2.2! 2.2 kan spara appar på minneskortet, JIT-kompilering som KAN ge hundratals procent bättre prestanda, bättre möjligheter att synka mellan dator och telefon samt bättre Market.