Boom Beach ute nu till android

Diskussion i 'Spel' startad av mortuus, 18 jun 2014.

1. mortuus

mortuus Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    686
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    OnePlus Nord 2 5G

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    OnePlus Nord 2 5G
    Telefon 2:
    Redmi 9
    Platta:
    Shield K1
    https://play.google.com/store/apps/details?id=com.supercell.boombeach

verkar som det är släppt nu för alla? själv är man lite trött på clash of clans vid det här laget, tycker det lilla jag spelat so far är det rätt kul. Det som skiljer mest mot coc är att det är inga walls, kortare tider betydligt för alla uppgraderingar och man kan endast uppgradera 1 sak åt gången och det finns heller inga klaner vilket kanske är lite trist men det kanske kommer..

2. Gambit

Gambit Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    77

MINA ENHETER

Började lira det igår. Gillar det! Gick väldigt fort att bygga i början men nu börjar det gå lite trögare.

Har börjat spela Clash of Clans lite smått också, hade inte testat det innan :o

3. Tokas

Tokas Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    332

MINA ENHETER

Jag har testat det sedan första dagen den släpptes i Sverige och det verkade riktigt kul, bättre än CoC.

Men det tog inte lång tid fören det blev sjukt tråkigt och framförallt obalanserat. Det känns som att det inte är klart än.

Nu har jag avinstallerat och tänker att jag ska testa igen om några månader igen och se om det är bättre då.

4. mortuus

Mottagna gillanden:
    686
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    OnePlus Nord 2 5G

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    OnePlus Nord 2 5G
    Telefon 2:
    Redmi 9
    Platta:
    Shield K1
    ja om det är nåt jag hatar i clash of clans är dom sjuka tiderna när man ska uppgradera nåt, lvl 3 hog riders till 4 tar 12 dagar.. tamigfan vansinne.. och vad är obalanserat tycker du? tycker det är roligare utan jävla walls och man kan bara uppgradera en sak åt gången är väl bra, bästa är ju att om ens trupper överlever så kan du attackera en annan bas utan att bygga och vänta i evigheter.. det är absolut inget flyt i clash of clans alls.. bara eviga jävla väntetider på allt.. sen undrar man varför det spelet har bäst income på google play med sina jävla gems som dom tjänar miljoner varje dag på i snitt..

5. Tokas

Tokas Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    332

MINA ENHETER

Det jag menar med obalanserat är framförallt striderna. Både mina motståndare som är AI och som är "riktiga" spelare. Vissa byar på min karta kan jag OMÖJLIGT klara av med de trupper jag har tillgång till. Framförallt de "riktiga" spelarna. Och en ironisk sak är att om man inte attackerar dem på ett tag så har man möjlighet att byta ut dom mot andra, men då blir det alltid ÄNNU starkare motståndare. Helt galet.

6. mortuus

Mottagna gillanden:
    686
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    OnePlus Nord 2 5G

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    OnePlus Nord 2 5G
    Telefon 2:
    Redmi 9
    Platta:
    Shield K1
    Hm det har nog göra med dina stars totalt, som i clash of clans man matchas med andra i liknande trophy range eller nåt. Har själv inte attackerat andra så mycket då jag satsar mer på att bygga min bas för tillfället men man ska för att ha en chans uppgradera sina trupper annars är det lönlöst attackera andra, och sitt skepp är också bra ju högre lvl desto mer poäng har man att tillgå som att skjuta och kasta heal spells. Man ska satsa på att attackera AI villages istället i början.

Fast vad som är bra att använda för attacker det lilla jag provat är att köra 3 eller 4 heavy som går först och resten dom där zookas som skjuter från avstånd, väldigt bra kombination oftast dör bara nån enstaka heavy och kanske en eller två zookas bara, har man tur dör ibland ingen.

7. bananove

bananove Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    36
    Telefon:
    OnePlus 2

MINA ENHETER

Telefon:
    OnePlus 2
    ROM:
    OxygenOs 2.0.2
    Platta:
    Surface pro 3
    Du borde ta och installera CoC igen... ;)

8. Tokas

Tokas Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    332

MINA ENHETER

Jasså? Har det hänt något kul på den fronten, eller är det "same old"? ;)

9. mortuus

Mottagna gillanden:
    686
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    OnePlus Nord 2 5G

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    OnePlus Nord 2 5G
    Telefon 2:
    Redmi 9
    Platta:
    Shield K1
    clan wars finns ju så chans att tjäna mer pengar om man vinner annars inget nytt direkt..