Boot loop, kan endast nå fastboot ej recovery mode

Diskussion i 'Google Nexus' startad av lllilja, 3 aug 2013.

1. lllilja

lllilja Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Hej jag installerade just CM10 på min platta och allt gick som det skulle tills dess att jag starta den igen. Jag fastnar nämligen vid CM animationen och så bara stannar den där. När jag försöker gå in i Recovery så fastnar jag vid skärmen innan(google loggan och låset). Det enda som funkar är att gå in i fastboot. Läste något om fastboot commands men fick de aldrig att funka, stod bara waiting for device, trots att den var i kopplad.
    Någon som har tips eller som kan hjälpa mig?
    Tack på förhand!

2. lassekongo

lassekongo Android Apprentice Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    1 121
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Telefon:
    OnePlus 6
    När du försöker starta recovery, visst går du via fastboot då? Vilket recovery hade du innan?

Förutsatt att du lyckas få datorn att hitta plattan via fastboot, har du två alternativ:
    1. Prova att flasha ett recovery igen, t.ex. CWM eller TWRP. Detta görs med kommandot
    2. Flasha stock med en factory image härifrån: https://developers.google.com/android/nexus/images?hl=pt-BR Om du använder flashskriptet som finns i arkivet kommer dock allt - även media såsom foton, musik o.s.v. - att försvinna.

Om du använder Windows kan du öppna kontrollpanelen och sedan öppna enhetshanteraren. Hittar du något där med en gul triangel och verkar det kunna ha något med Nexus 7 eller fastboot att göra? Högerklicka i så fall och välj uppdatera drivrutin och välj att installera från datorn. Peka sedan installationen till den mapp där Android SDK har sina drivrutiner, i mitt fall C:\android-sdk-windows\extras\google\usb_driver. Sedan bör fastboot funka. Du testar genom att skriva
    Annars tror jag att en del toolkits hjälper en att fixa drivrutiner och att flasha, men jag brukar inte använda mig av sådana så jag är inte säker.

lllilja gillar detta.