Boot looping - erfarenheter och förklaringar?

Diskussion i 'Hero' startad av Swendroid, 6 jan 2011.

1. Swendroid

Swendroid Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    86

MINA ENHETER

Hej!

Första tråden, första inlägget :innocent:

Tänkte att jag skulle dela med mig av gårdagens "svettiga" händelse på min Hero med Elelinux Froyo 2.2.1 Final med LauncherProPlus:

Var uttråkad och satt "lekte" lite i DevTools, provade bl.a. multitouchen med Pointer Location, dvs. rent tramsande. Problem uppstod dock när jag i underkategorin "Development Settings" klickade på checkboxen som hör till "Show running processes".

Först frös nallen totalt, efter det rebootade den (nåja, åtminstone till elelinux-splashen). Ojdå!, tänkte jag. Sedan kom den sedvanliga pin-inloggningen upp, jag tryckte in min pin, men sen tog det knappt 5 sekunder innan splashen dök upp igen. Och så höll det på, i säkert en timme, trots en del olika försök med att plocka ur batteriet och vänta. Höll mig dock lugn tills jag kom på att det var ett bra tag sedan jag tog backup med Titanium :scared:

Efter en stund insåg jag att det kanske fanns en chans till lösning på problemet, att fort som tusan -dvs. innan DevTools hann initiera - skriva in pinkoden-->programmenyn-->DevTools-->Development Settings-->unchecka Show running apps.

Efter en hel del övning lyckades jag och boot loopen försvann som en löning. Kändes lite som att vinna "Five Finger Fillet" i Red Dead på högsta nivån :teeth:

Så, nu vet ni vad ni inte ska jag göra ;)

Det jag ställer mig frågande till är varför det blev som det blev? Är relativt novis när det gäller Android "under skalet" i allmänhet, och boot loopar i synnerhet. Förstår att det blev någon form av mjukvarukonflikt eller "overload" som i sin tur ledde till reboot.

Någon som vill/kan/orkar förklara eller har en länk till förklaring? Eller är det bara att strunta i det och vara glad över att luren "klarade sig"?