Fråga: Boota CWM utan att flasha

Discussion in 'Galaxy Nexus - ROM-filer och utveckling' started by lassekongo, Oct 17, 2012.

1. lassekongo

lassekongo Android Apprentice Hedersmedlem

Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Telefon:
    OnePlus 6
    Jag funderar på att gå tillbaka till stock med tillhörande recovery. Jag vet att man kan boota till CWM med hjälp av fastboot, men det kräver ju en dator. Kan man på något sätt boota CWM direkt i telefonen utan att flasha CWM och på så vis behålla stock recovery men ändå använda alla fördelar med CWM?

2. Shadowrun

Shadowrun Youth Droid Medlem

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 5

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 5
    ROM:
    Stock Lollipop+Root
    Info:
    Nuked vibration för att få silent mode med "volym ner"
    Jag tror att det är så enkelt som att hämta cwm.zip från deras hemsida och sen via recovery installera uppdatering usb drive. Då letar den efter zip-paket på sdcard.

Flashea in den och sen bootar den automatiskt till cwm, men det blir inte permanent. Bootloadern måste nog dock vara upplåst.

Så funkade det på min SGS2a efter uppdateringen till ICS. Det *borde* vara lika här. Någon kan kanske bekräfta det?

3. lassekongo

lassekongo Android Apprentice Hedersmedlem

Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Telefon:
    OnePlus 6
    Det vore ju väldigt smidigt! Jag hittar dock inga zip-filer. De enda recoveries jag hittar är dessa och de är ju img: http://www.clockworkmod.com/rommanager

Kan du peka mig i rätt riktning? :)

Upplåst bootloader och root har jag också. Tänkte dock att det vore bra med stockrecovery på stockrom för OTA, men man vill ju ändå kunna använda CWM var man än är ;)

4. HyvelTjuven

HyvelTjuven Adult Droid Medlem

MINA ENHETER