Problem: Bootloader Locked Security Warning

Diskussion i 'Sensation - ROM-filer och utveckling' startad av DeeLaY96, 17 mar 2012.

1. DeeLaY96

DeeLaY96 Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    34

MINA ENHETER

Hej, min HTC Sensation var rootad så kunde inte uppdatera till ICS så fick unroota den följde en tutorial och laddade ner en RUU med ICS version allt gick bra men så var sista steget att göra den S-ON och när man gjorde det så gick den inte starta igen därför då kommer man bara till boatloader och det står

*** LOCKED ***
    *** Security Warning ***

med rosa färg. Kan inte komma någon vart. Men finns det något som jag kan göra? Snälla hjälp så jag kan använda min mobil.

2. DeeLaY96

DeeLaY96 Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    34

MINA ENHETER

Kan jag installera en rom utan att komma in i mobilen? Annars får det väll bli att skicka in den till support den är ju S-ON iaf

3. Aniquibobo

Aniquibobo Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    91
    Telefon:
    iPhone 15 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    iPhone 15 Pro
    Mera info:

http://forum.xda-developers.com/showpost.php?p=16125079&postcount=1

Lycka till...

/Ani

4. Fluxor

Fluxor Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Samma hände mig. Något hände med bootloadern efter S-ON, och det gick inte att starta telefonen. Anslöt jag USB-kabeln så tyckte datorn att den ville ha en drivrutin för QHSUSB_DLOAD... Försökte installera allsköns filer, både via SD-kortet och via ADB, men givetvis gick det inte (permission denied etc.). Att byta till S-OFF gick inte heller då det saknades en fil på SD-kortet. Allt hopp verkade ute och barnen fick ta telefonen att leka med. Jag fick åter ta min gamla trotjänare Hero i bruk.

Läste sedan en notis om en lösning som inbegrep HTC's egna verktyg för upplåsning av bootloadern och provade, och vips så hade jag en fungerande telefon igen!