Bootloaders/root access

Diskussion i 'Allmänt' startad av kapten.nilu, 1 nov 2011.

1. kapten.nilu

kapten.nilu Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Ny pryl, ny bootloader som man ska invänta knäckandet av.
    Kan någon vänlig själ förklara för mig varför tillverkarna inte bara kan släppa telefonerna fria för dem som vill?
    Självklart mot att garantin brinner inne vid användande?

Hur gick det för er med sonyericsson lurar, släppte dem de fria någon gång?

Säkerligen ett ämne som avhandlats redan, hittade dock ingen passande tråd.

2. dannejanne

dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

Mottagna gillanden:
    9 256
    Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra
    SonyEricsson är snälla och ger möjlighet att låsa upp bootloadern genom deras sida om så önskas. Mycket trevligt initiativ.

Kan inte svara på varför de flesta envisas med låsta bootloaders men de vill väl inte att man ska riskera ha sönder telefonen bland annat för det finns ju faktiskt risk för att man brickar en lur om man inte riktigt har koll på vad man gör.

Samt att de vill säkert inte att man ska lägga in en egen custom rom och slänga bort deras "identitet". Dock så verkar ju denna trend börja ändras litegrann. HTC är väl även de på väg att tillåta olåsta bootloaders om jag inte har helt fel. Men även där mot att garantin ryker antar jag. Trycket är väl för stort bland avancerade användare så de har valt att lyssna på dem.

kapten.nilu gillar detta.
  3. kapten.nilu

kapten.nilu Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Ja det är ju gött att höra att det är på väg åt rätt håll, om än som vanligt lite för sakta.
    För det måste ju vara god PR.
    Men dem slänger ju själva bort deras identitet med att aldrig uppdatera sina pålägg. Hur ska vi göra för att snabba på processen? Namnlistor? :)