Bootloop efter factory reset

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av Katarath, 20 mar 2012.

1. Katarath

Katarath Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Hej,
    Kom över en extra HTC Desire som jag tänkte leka runt lite med olika ROMs (ICS framförallt).
    Den verkade fungera ok när jag fick den (stock, ej rootad), innan jag skulle börja mecka så körde jag en factory reset, för att bli av med allt från tidigare ägaren. Då började den strula duktigt, de flesta gångerna jag startar telefonen så hamnar den i bootloop, jag kommer fram till den vita skärmen där det står HTC, den vibrerar till, men quitelly brilliant kommer inte upp. Det är lite olika från gång till gång, i vissa fall fastnar den bara där, andra gånger så startar den bara om gång på gång, vissa gånger vibrerar den snabbt ett antal gånger för att sedan fastna eller starta om.

Komma in i Bootloadern är inga problem, så jag körde "Clear Storage" men efter reboot fastnar den som tidigare. Kör jag "Recovery" bootar den bara om och fastnar igen.
    Ibland vid Recovery kommer det upp en bild på telefonen och en röd triangel, och sen fastnar den bara där. Efter det brukar jag komma in i telefonen, detta är oftast efter det att jag låtit den ligga avstängd ett par timmar, men väntar jag på det sättet kommer jag in i telefonen som vanligt.

Efter mycket pillande så bestämde jag mig för att prova och se om det gick att roota telefonen iaf, och se om detta kanske fixade något. Ordnade allt som behövdes för att köra unrevoked, och satte igång, det går finemang fram till det att telefonen ska bootas om som en del av installationen, då fastnar den som annars.

Jag har letat massor på nätet efter något sätt att lösa det här, men jag har inte lyckats hitta något, är det någon som har en aning om vad jag kan göra för att få igång telefonen?