Problem: Bootloop vid flashning av ny rom

Diskussion i 'Galaxy S - ROM-filer och utveckling' startad av boomaddo, 7 april 2012.

1. boomaddo

boomaddo Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har lagt in Stock 2.3.3 och rootat med CF via Odin.

rebootar in i CMW version 3.(...) och ska flasha in ICS (har testat flera olika)

När jag börjar så ser man det klassiska som det ser ut i CMW när man flashar men efter ca 10 sekunder så kommer Samsung bootanimationen upp och sedan CyanogenMod loggan, efter det så bootar den om in i CMW igen och då kommer lite text upp (som man inte hinner läsa) och så ser man en Androidgubbe med en lucka på magen som är öppen och ett rött utropstecken ovanför honom.. Sedan så startar allt om, dvs Samsung och Cyan loggan igen..

Har testat allt nu känns det som.. Har även testat att flasha GalnetMIUI Stable, men samma sak händer..

Vad gör jag för fel?

2. conny85

conny85 Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    930
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3
    Som jag skrev svar på ditt PM. Du måste göra wipe data factory reset / wipe cache partition / advanced / wipe dalvik cache och sen flasha galnetMIUI. Får du bootloop går du in i cwm åter och gör samma process. ibland kan det uppstå när nya kernel ska skriva över den andra.

Men nu vet jag inte vad du gjort innan så testa först med det ovan , funkar inte det så är något korrupt sen dina tidigare försök så då får du gå tillbaka till stock rom , roota och sen göra om och göra rätt!!

gjorde en guide i morse hur man återställer till stock rom med root https://swedroid.se/forum/showpost.php?p=967748&postcount=7

boomaddo gillar detta.
  3. boomaddo

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

-fick det att funka. Kan ha varit Dalvik som spökade. Försökte iaf lägga in cm9 build 17 i cmw. Då fick jag bara bootloop- startade om in i cmw ( Då var det den nya versionen) körde Wipe på allt och la in Dark Knight sen funkade allt :D Tack För hjälpen Conny!

4. Snusdus

Snusdus Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    259

MINA ENHETER

Krävde detta verkligen en ny tråd?

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk

5. boomaddo

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har sett dina inlägg i nästan alla problem trådar nu.. Och du tillför inget vettigt till tråden så håll käften istället :)

6. lassekongo

lassekongo Android Apprentice Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    1.121
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Telefon:
    OnePlus 6
    Observera att det finns officiella CM9 nightlies nu. Build 17 är väl Teamhacksung?

7. boomaddo

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

hittar inte den på XDA eller här? Är den bättre än Teamhacksung? :)

8. lassekongo

lassekongo Android Apprentice Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    1.121
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Telefon:
    OnePlus 6
    Du laddar ned den via CyanogenMods hemsida (www.cyanogenmod.com) eller direkt från get.cm. Jag provade aldrig Teamhacksungs men om jag har förstått det rätt så är CM9 vidareutvecklingen av Teamhacksungs rom. Trådskaparen pawitp på xda den som underhåller CM för SGS1.