Jag har glömt hur man ändrar bootscreen! Kan någon dessa rader i huvet? (jag har googlat runt som f*n men hittar inget)
splash1 fungerade! men inte splash2 hade önskat nummer 2 hade fungerat. https://swedroid.se/byt-uppstartsskarm-pa-din-android-telefon-kraver-root/
för alla andra som önskar byta bootscreen så är här en liten kort förklaring. ta vilken bild som helst. skala ner/upp den till 320x480 konvertera den med programmet i zipfilen som heter CreateG1Splash.exe ta den nya filen och lägg den i sdk/tools mappen Boota till fastboot dvs back+power plugga i usb'n skriv Kod: fastboot flash splash1 NamnetPåDinSplashScreenFil fastboot reboot Tanka hem CreateG1Splash.exe från här
använder programmet convert. $ convert -depth 8 splash.png rgb:splash.raw $ rgb2565 < splash.raw > splash.raw565 $ fastboot flash splash1 splash.raw565 $ fastboot reboot Men det är splash2 jag vill ändra och det vägrar den root@lunatic:/home/simon/Desktop# fastboot flash splash2 pedro_dale_004.raw565 sending 'splash2' (300 KB)... OKAY writing 'splash2'... FAILED (remote: partition does not exist!) GRRR å så har jag testat med 3 4 5 osv
Att ändra på dom andra splashscreens är nog lite mer jobb involverat misstänker jag. får nog göra det via update.zip i recovery menyn. såg något om det på xda men orkade inte titta så mkt på det ju mindre desto bättre, men någon gräns vet jag inte om. du kan säkerligen få ett vettigare svar genom att leta på xda forumet eftersom jag har noll susning om splashscreens
jag har följt guiden hur man ska ändra bootscreenen men får det inte till att fungera. Jag har skrivit in följande i cmd; fastboot flash splash1 mysplash.rgb565 sedan får jag; sending 'splash1' (300 KB)... OKAY writing 'splash2'... INFOsignature checking... FAILED (remote: signature verify fail) Någon som vet vad felet kan vara?
Har du bytt SPL? Det fungerar inte med den medföljande SPL-versionen, gäller både för PVT32A (HTC-märkta) resp. PVT32B (Google-märkta) SPL-bilder Guide Jag tänkte i helgen sätta mig och fixa upp bootscreen-guiden i wiki:n och komplettera den med sådan info, slå ihop guider etc och påbörja en mer vettig FAQ. Sedan om det verkligen blir gjort....
Förstår inte rikktigt varför det inte skulle gå byta utan installera SPL version?? e väl bara att ändra i /etc/boot eller var nu bilderna ligger? Tycker folk verkar vara fixerade vid att man måste fippla med SPL:en? Jag kan ha fel men.... Inte för jag vet men bara en tanke... jag vill inte ha nån bootscreen alls jag vill se när linux bootar och vad som, händer :-D måste kolla sen får väl med börja leka lite :-P
Det går inte att byta bootscreen med standard-SPL:en installerad, prova gärna, du kommer få samma felmeddelande. Problemet verkar ligga i att någon verifikation äger rum vid flashningen av filer med standard-SPL:en, om det är en signaturkontroll eller något, vilken misslyckas och därmed inte låter dig byta. Fixeringen vid att byta SPL härrör alltså härifrån.
Det hade jag helst velat oxå, men jag lekte lite i init filerna men lyckades inte få bort bootscreenen. hjälp? Kom igen någon som kan?