Fråga: Bortkopplad ur samtalskö

Diskussion i 'Allmänt' startad av Pankookis, 23 dec 2017.

1. Pankookis

Pankookis Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Hejsan.

Har ett problem som lika gärna skulle kunna vara slump men börjar mer likna ett problem.

Jag har en Samsung Galaxy S7 med abbonemang från Tele2. De få gånger jag ringer ett företag etc där man blir placerad i samtalskö så bryts mitt samtal väldigt ofta (när jag står i kö). Ringde nu på morgonen till hyrbilsföretag och det bröts tre gånger men fungerade fitrydmed min flickväns S6:a med Telia.

Ett annat exempel är när jag skulle felanmäla en grej till bostadsbolaget och personen på andra änden bad mig att dröja kvar och satte mute på sin telefon. Då bröts det också efter ett tag. Det skedde 3 gånger då med och bara under den tystnaden.

Samtalen bryts "under tystnad" dvs jag märker inte att de bryts förän jag kollar på displayen och ser att inget samtal är aktivt längre.

Har någon erfarenhet av liknande problem? Borde jag höra av mig till Tele2 eller har det på något sätt med mobilen att göra?

Tack

2. jnsson

jnsson Operatörsnörd Moderator

Mottagna gillanden:
    21 014
    Operatör:
    Tele2, Halebop, Telenor
    Telefon:
    Nokia G42 5G

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2, Halebop, Telenor
    Telefon:
    Nokia G42 5G
    Telefon 2:
    Pixel 3a
    Telefon 3:
    Google Pixel
    ROM:
    Lineage OS 21
    Platta:
    Lenovo Tab M9
    Övrigt:
    Chromecast 2nd Gen, Mi Band 6, Google Nest och Home enheter
    Det bästa skulle vara om du kan testa ditt SIM-kort i en annan telefon, och ett annat SIM-kort i din S7:a då kan man nog veta mer. Testa o byta mellan din tjejs telefon och din gällande SIM-korten

3. Pankookis

Pankookis Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Smart. Ska testas :)