Bose quietcomfort 20

Diskussion i 'Off Topic' startad av _Samuel_, 25 okt 2013.

1. _Samuel_

_Samuel_ Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Hej. Någon här som äger ett par Bose quietcomfort 20?

Köpte mina torsdagsnatten (onsdagskvällen) och fick dem idag i posten. Är bedrövligt besviken med tanke på att de kostade 2800 kronor. Anledningarna är...

1. Jag är inget fan av in-ear hörlurar, men med tanke på att i princip alla tycker att de varit så bekväma och mycket bättre än andra in-ear så tänkte jag att dessa skulle gå. Nu har jag testat dem ett tag och jag tycker dessa är väldigt osköna. Visst, inte lika osköna som vanliga in-ear men fortfarande väldigt osköna.

2. "Noise Cancellation". Läste i en recension att hörlurarna skulle ta bort ljud mycket bra och man hör knappt en dragspelande person någon meter bort. Jag vet inte, jag hör en liten skillnad. Ungefär samma ljudnivå som när jag håller för öronen med händerna. Har testat med låtar, en diskmaskin, pip på tvättmaskin, fläkt ovanför spis, dator. Allt låter lika med hörlurarna som när jag håller för öronen.

3. Bruset, när jag har "noise cancellation" försvinner förvisso kanske det värsta bruset utanför. Men istället så kommer brus i hörlurarna, som många gånger är jobbigare. Varför det?

4. Ljudet. Jag förstod att ljudet inte skulle vara värt 2800 med tanke på brusreduceringen. Men det känns lite tråkigt att jag kunnat köpa ett par för 400 kronor och ändå få samma kvalité på ljudet.

5. En stor jäkla klump, ganska nära 3,5 mm-uttaget. Är där för brusreduceringen, förstår det. Men den är ändå väldigt jobbig. Hur ska jag använda den i en ficka, utan att slita på sladden onödigt mycket?

Är det några här som har Bose Quietcomfort 20 och är nöjda?

Last edited: 25 okt 2013
  2. dannyh

dannyh Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    86

MINA ENHETER

Funkar dom så illa? Klart brusreducering skall vara mer än märkbar.

Jag kör Nokia bh 905. Förvisso inga inear men när man sitter på spårvagn och slår på brusreducering blir det väldigt tyst. Fungerar inte dina som dom skall så försök häva köpet.

Läst någon recension om hur dom skall och faktiskt fungerar, kvalitativt?

3. _Samuel_

_Samuel_ Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Jag har kollat in febers recension och ett antal på youtube. Är kanske inte de bästa recensionerna men alla påstår att brusreduceringen bättre än vad jag upplever.

Har skickat ett mail till företaget jag beställde från nu. Får vi se hur det slutar.

4. holck

holck Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    513
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 6 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 6 Pro
    ROM:
    Telefon 2:
    Galaxy Watch 4 LTE
    ROM:
    Har 15 och är nöjd. Skönt på flyg samt tyst i bakgrunden när man lyssnar på musik.
    Konstigt om efterträdaren skulle vara sämre

Sent from my Xperia Z1 using Tapatalk 4