Bostadroid - Stockholm stads bostadskö

Diskussion i 'Applikationer' startad av Sleavely, 1 sept 2011.

1. Sleavely

Sleavely Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Hej Swedroid & Co!

Jag har skapat en app för att logga in osv på bostadskön i Stockholm. Hemlös som man är vill man ju kunna kolla lägenheter närhelst man känner att det blir för kallt i tunnelbanan.

Jag söker någon som vill prova på appen och komma med feedback om funktionalitet samt hitta buggar.

https://market.android.com/details?id=com.sleavely.bostadroid
    En annan sak jag undrat över är hur lång tid efter publicering/vilka kriterier som måste uppfyllas för att man ska kunna söka efter appen på market. Någon som vet?

Lite tekniskt nörderi:
    • Byggd med Phonegap (HTML5, CSS3, jQuery Mobile)
    • Kör genom en PHP-proxy för att parsa samt spara trafik för användaren
    • Inloggningsuppgifter går rakt igenom proxyn, endast cookien man får tillbaka sparas (i sessionen, inte längre än 15 min)
    • Att logga in via www.bostad.stockholm.se leder till 3 (TRE!) HTTP 301 redirects för proxyn
    • Google Maps statiska bilder för att visa var lägenheterna är

jedi gillar detta.
  2. jedi

jedi Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    533

MINA ENHETER

Ah, trevligt! Återkommer med synpunkter och frågor.

3. jedi

jedi Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    533

MINA ENHETER

• Om jag klickar mig vidare till de lägenheter som jag har anmält intresse på står det Anmäl intresse på den gula knappen, längst ner på sidan.
    Vänner och Polisrapporter - vad är det?
    • Rutorna under Inställningar är gråa och går inte att markera?
    • Jag upplever en något slö och hackig övergång när jag hoppar mellan de övre flikarna.
    • Det dyker inte upp en bubbla till höger som visar min köplats när jag söker efter lediga lägenheter.
    • Jag hade dessutom gärna sett att man kunnat ange kommuner/antal rum/minsta yta/max hyra av intresse. Vore även väldigt praktiskt att kunna sålla bland de olika typerna av lägenhet (endast bostadssnabben, ej på nedre botten o.s.v.).
    • Upptäckte även precis att rutan "Alert - Personnummer eller lösenord saknas" ploppar upp när man har varit inaktiv i 15 minuter. Man kanske borde slussas vidare till inloggningssidan när man trycker på OK?
    • Lösenordet förblir ifyllt på inloggningssidan efter att man har loggat ut.

Last edited: 1 sept 2011
    Sleavely gillar detta.
  4. Sleavely

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Sweet, ska försöka beta av listan under dagen!

5. Sleavely

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Bah, jag failade stenhårt på att se att du även hade frågor.

Tanken är att man i framtiden ska kunna se var ens vänner bor (via Facebook/Google+), samt hur många händelserapporter som rapporterats i området inom en viss period.

Den enda inställningen som är aktuell just nu är Visa Google Maps. Ska göra den klickbar i nästa version. Funderar på att slopa 'För-ladda preliminär plats' då den skulle ta ganska mycket kräm.

btw: gula knappar är tänkta ska vara för betal-varianten.

Tanken är att den ska visas för de lägenheter som du har sett tidigare (ska cacha i nästa version!).

Ska se om jag kommer på något klyftigt (och intuitivt) sätt att filtrera utan att ladda om.

Definitely!

Sant. Ska ordna så att det rensas propert om man inte valt att bli ihågkommen.

6. Sleavely

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Det tog förvisso längre än jag planerat, men nu finns det en uppdatering!